دست‌فروشان خیابان شهید مطهری ملک‌شهر ساماندهی می‌شوند

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: مقرر شده است که از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم اسفند سال جاری از بساط کردن دست‌فروشان خیابان شهید مطهری ملک‌شهر جلوگیری شود و این افراد در زمین ورزشی روباز میدان شهید علیخانی ساماندهی شوند.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور کمک به معیشت شهروندانی که از طریق مشاغل خانگی امرار معاش می‌کنند، طرح ساماندهی دست‌فروشان و مشاغل خانگی با هدف اشتغال بانوان و توانمندسازی آن‌ها و پیشگیری از سد معبر خیابان‌های منطقه ۱۲ در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بازارچه موقت نوروزی ۱۴۰۲ در میدان شهید علیخانی ملک‌شهر برای جلوگیری از بساط‌کردن و سد معبر دست‌فروشان در ایام پایانی سال معابر عمومی پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دریافت مصوبه شورای تأمین و هماهنگی‌های لازم انجام در این خصوص شده است، گفت: مقرر شد از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم اسفند سال جاری از بساط‌کردن دست‌فروشان خیابان شهید مطهری ملک‌شهر جلوگیری شود و در زمین ورزشی روباز میدان شهید علیخانی ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته زنان سرپرست خانوار و مشاغل خرد خانگی و کوچک پایدار، چندان مورد حمایت و توجه قرار نگرفتند، اظهار کرد: باید از ظرفیت مشاغل خانگی استفاده کرد، با این نگاه که هر خانه می‌تواند یک واحد تولیدی و خدماتی باشد و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز مؤثر واقع شود.

رسالت خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های جدید است و علاوه بر اینکه می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی تأثیر بگذارد، در زمینه توسعه اجتماعی نیز باعث تغییرات مثبت می‌شود.

کد خبر 647997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.