بیم حمله موش‌ها در پاریس زباله‌ای!

شهر پاریس با ادامه اعتراضات نیروهای خدماتی جمع‌آوری زباله، به زباله‌دان تبدیل شده است و بیم آن می‌رود که به‌زودی شاهد حمله موش‌ها باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیروهای جمع‌آوری زباله در پایتخت فرانسه در اعتراض به اصلاحات سن بازنشستگی در اعتصاب هستند؛ اکنون "شهر عشاق جهان" غرق در زباله‌های متعفن است و نگرانی از تهاجم موش‌ها این شهر را تهدید می‌کند و آکادمی پزشکی فرانسه در این رابطه هشدار صادر کرده است.

با ادامه اعتراضات کارگران جمع‌آوری زباله در پاریس که از ششم مارس آغاز شده است، کیسه‌های زباله به‌ویژه در مناطقی که رستوران‌های زیادی وجود دارد، روی هم انباشته شده است و چهره بسیار زشتی را برای فرانسه رقم زده است. این اعتصاب گسترده در اعتراض به اصلاح بحث‌برانگیز سیستم بازنشستگی فرانسه انجام شده است. با دست از کار کشیدن نیروهای خدمات زباله حدود ۵۶۰۰ تن زباله جمع‌آوری نشده در خیابان‌های پایتخت فرانسه رها شده است.

اقدام جدید دولت، سن بازنشستگی را برای کارگران بخش جمع‌آوری زباله که در حال حاضر به دلیل سختی کارشان می‌توانند با مزایا بازنشسته شوند، از ۵۷ به ۵۹ سال افزایش می‌دهد.

بیم حمله موش‌ها در پاریس زباله‌ای!

نکته مهم آن است که فقط مسئله زباله‌های سرگردان، مشکل شهروندان نیست، چالش واقعی این است که پاریس، مانند بسیاری از شهرهای بزرگ، پر از موش است. به ازای هر فردی که در پاریس زندگی می‌کند، ۱.۵ تا ۱.۷۵ موش وجود دارد و همین امر «شهر نورها» را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کند. همین واقعیت، آکادمی ملی پزشکی فرانسه را بر آن داشت تا در ژوئیه گذشته هشداری درباره "تهدید برای انسان" صادر کند.

اتحادیه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اعتصابات بیشتر و هشتمین دور اعتراضات سراسری روز چهارشنبه هستند؛ روزی که اصلاحات بازنشستگی به کمیته‌ای متشکل از هفت سناتور و هفت قانونگذار مجلس ورود پیدا می‌کند.

کد خبر 647832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.