کتاب «نقدهایی بر تواریخ معاصر چگنی» رونمایی می‌شود

کتاب «نقدهایی بر تواریخ معاصر چگنی» فردا (چهارشنبه) رونمایی می‌شود.

رحیم شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هر قلم‌به‌دستی روزی نوشته‌هایش مورد نقد قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هر تعریفی که از تاریخ ارائه کنیم، روزی برملا خواهد شد، طوایف و ایل‌ها نیز از این قضیه استثنا نیستند؛ نویسندگان باید با بیان واقعیت دنبال جدا کردن سره از ناسره باشند.

وی افزود: کتاب «نقدهایی بر تواریخ معاصر چگنی» با هدف گسترش «نقد» نوشته شده است، زیرا معتقدیم جامعه‌ای که بستر مناسبی برای نقد و بررسی نداشته باشد، بسته و بی‌هدف خواهد بود. ایجاد فضای نقد و بررسی، بستر شکوفایی و پیشرفت را فراهم می‌سازد.

شاکرمی خاطرنشان کرد: در آینده جوانانی می‌خواهند مطالبی را به رشته تحریر دربیاورند و قلم در دست بگیرند، آن‌ها باید با امانت‌داری و احتیاط، همچنین دقت نظر بیشتر به معرفی موضوع بپردازند و قلم را در مسیر درست حرکت دهند.

وی گفت: این کتاب به نقد و بررسی اجمالی کتاب‌های مختلف چاپ شده، از زمان سربداران و صفویان تاکنون درباره ایل بزرگ «چگنی» پرداخته و چون نویسندگان این کتب به علت ناآگاهی و نداشتن تحقیقات میدانی وسیع و مستند، به بیان مطالبی به‌دور از اسناد تاریخی درباره چگنی پرداخته‌اند، بر خود لازم دیدیم با همت و تلاش رضا جوادی، مراد محمودی، علی‌حسین بداق، و علی‌اکبر خادمی به تهیه و تدوین این کتاب اقدام کنیم.

شاکرمی افزود: این کتاب در هزار نسخه و سایز رقعی، نقدی بر کتب نویسندگان معاصر برای روشنگری خوانندگان است تا ابتدا تاریخ چگنی را از زمان سربداران تا کنون بشناسند و تفهیم نقد برای ایشان آسان‌تر باشد.

وی در پایان گفت: این کتاب ۲۶۳ صفحه است که از این تعداد ۶۰ صفحه به مقدمه اختصاص یافته است.

کد خبر 647725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.