به زودی در فوتبال بانوان تیم‌داری می‌کنیم!

مدیر آکادمی بانوان باشگاه مس سونگون ورزقان گفت: تمهیداتی از سوی باشگاه برای حضور در فوتبال حرفه‌ای اندیشیده شده است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، ضمن اینکه چهار بازی دوستانه برگزار کردیم که در همه آنها پیروز شدیم. 

به گزارش ایمنا، سبا سلیمی اظهار کرد: مردادماه سال ۱۴۰۱، رسول خطیبی به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شد. او در شروع کار خود برنامه‌ریزی کرد تا در کنار تیم خوب فوتسال مس سونگون، به معنای واقعی باشگاهی فعال با رشته‌های مختلف در سطح کشور بسازد. در این میان مدیران باشگاه که تفکر حرفه‌ای دارند، ایده اولیه آکادمی بانوان مس سونگون را در ذهن داشتند.

وی افزود: از آنجا که من در سال‌های اخیر به عنوان بازیکن لژیونر فوتبال بانوان در کشورهای همسایه فعال بودم و مسیر سخت قهرمانی را تجربه کردم، علاقه‌مند بودم و به خودم قول دادم روزی به دختران با استعداد استانم برای پیشرفت در فوتبال کمک کنم؛ خطه‌ای که آرامش امروز ما مدیون زحمات و خون شهدای بزرگوار آن همچون شهید باکری است. خودم نیز از خانواده ایثارگران جنگ تحمیلی هستم و باید ادای دین کنم. تلاش کارکنان باشگاه مس شرایطی را فراهم کرده است تا باشگاه مس سونگون ورزقان، پشتوانه محکمی برای ورزشکاران و استعدادهای ورزشی باشد. در این میان نقش مدیر ورزشی بسیار اهمیت دارد.

مدیر آکادمی بانوان باشگاه مس سونگون ورزقان تصریح کرد: بارها در کلام شنیده‌ایم که مدیر صاحب‌نظر ورزشی چه ثمراتی دارد، اکنون خدا خواست که در استان خودمان شاهد چنین اتفاق مثبتی باشیم. خطیبی که خود یک بازیکن ملی و سرمربی تیم‌های لیگ برتری بوده است رمز و راز مدیریت را به خوبی می‌داند و فاکتور بومی بودن به او کمک زیادی کرده است. مدیرعامل باشگاه مشاوران بسیار خوبی انتخاب کرد و در حال حاضر در باشگاه مس سونگون شاهد تشکیل زنجیره همکاران مسنجم، فعال و پویا هستیم. وظایف ورزشکاران و مدیران روشن است و کامیابی‌های باشگاه مس سونگون ورزقان اتفاقی نیست.

 به زودی در فوتبال بانوان تیمداری می‌کنیم!

وی درخصوص کشف استعداد در باشگاه مس اظهار کرد: وقتی باشگاه فعالی داریم، چرا برای کشف و پرورش استعدادهای بازیکنان خو تلاش نکنیم؟، ما در این خطه استعدادهای خوبی داریم که به خاطر نبود آکادمی و محلی برای استعدادیابی آن‌طور که باید و شاید نتوانستند در فوتبال موفق عمل کنند. به هر حال به دلیل حساسیت‌ها و مسائلی وجود دارد و دوری یک دختر از خانواده هم آسان نیست. باشگاه مس سونگون به تمام این موارد توجه کرد و کاملاً علمی موضوع آکادمی بانوان را پیش برد.

سلیمی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، راه‌اندازی تیم بانوان است. با وجود اینکه خانواده‌ام بسیار از من حمایت کردند اما این مسیر شاید برای دیگر استعدادها فراهم نباشد. با چنین تجارب و اوصافی که گفتم وقتی از سوی باشگاه مسئولیت تشکیل آکادمی بانوان مس سونگون ورزقان به من پیشنهاد شد، احساس کردم شرایط و زیرساخت‌ها فراهم است.

وی افزود: ابتدا روی روش‌های تشکیل آکادمی و اینکه مؤثرترین مسیر را پیش بگیریم، مطالعه کردم. مدل‌های مختلفی را بررسی و با موافقت خطیبی و همکاران مراحل پیش رفت. در این مدت دوره‌های مربیگری را هم طی و مدرک دریافت کردم. از روزی که استعدادی به آکادمی بانوان مس سونگون وارد می‌شود تا آخرین روزی که تحت قرارداد باشگاه است برای او برنامه و منشور اخلاقی و حرفه‌ای وجود دارد. در این میان با خانواده‌ها هم ارتباط و تعامل خوبی داریم؛ از همان روزهای اول شرط گذاشتیم که در صورت تأیید فردی توسط استعدادیاب‌های باشگاه، او باید در تست‌های پزشکی هم تاییدیه بگیرد. این یک مثال کوچک از برنامه‌های بزرگی است که اجرایی شده است و کل مجموعه مدیریتی باشگاه از تصمیمات این بخش حمایت کردند.

مدیر آکادمی بانوان باشگاه مس سونگون ورزقان با اشاره به تیم‌داری در بخش فوتبال بانوان اظهار کرد: تمهیداتی از سوی باشگاه برای حضور در فوتبال حرفه‌ای اندیشیده شده است و به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمن اینکه چهار بازی دوستانه برگزار کردیم که در همه آنها پیروز شدیم.

وی گفت: شاید امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد در فوتبال بانوان ایران کم‌نظیر باشد. اما مدیران باشگاه ترجیح می‌دهند کار را به صورت حرفه‌ای و از پایین‌ترین سطح پیش ببرند. چرا که وقتی تیمی به صورت مرحله به مرحله پیش می‌رود، احتمال موفقیت بیشتری دارد. در این باشگاه کسی دنبال خرید امتیاز و کارهای غیرعلمی نیست و پرورش استعداد از پایین‌ترین مرحله تا سطح قهرمانی به درستی اجرا می‌شود.

کد خبر 647660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.