تاثیر آموزش و بازی‌های هدفمند بر تقویت تمرکز و حواس کودک

یک مربی بازی کودک گفت: بازی‌های هدفمند باید از یک‌ونیم تا دو سالگی به کودک آموزش داده شود تا در پی آن تمرکز و حواس کودک تقویت شود، ویژگی‌های شخصیتی وی بهبود پیدا کند، اختلال‌های جسمی یا روانی کودک و حتی استعدادهای وی شناسایی و قوه تخیل او تقویت شود.

زیور شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جامعه امروز، ۷۰ درصد از والدین برای کودکان خود انواع بازی‌ها را در نظر می‌گیرند و در صورتی که هدف، بهبود شرایط ذهنی، روحی و جسمی کودک باشد، حداقل یک بار در هفته کودک باید به محیط‌های مختلف بازی برده شود.

وی افزود: پارک و پیاده‌روی نیز جزو بازی برای کودکان محسوب می‌شود؛ چرا که با وقت گذاشتن والدین برای کودکان همراه است و کودک هنگامی که در کنار پدر و مادر خود قرار می‌گیرد، احساس داشتن پشت و پناه می‌کند و تفکر او بر این است که والدین برای او وقت می‌گذارند و او را دوست دارند.

این مربی بازی کودک با بیان اینکه کودکی که دسترسی راحتی به وسایل هوشمند و الکترونیک دارد، ممکن است هر لحظه به سمت و سویی که نباید کشیده شود، تصریح کرد: کودکان به راحتی با استفاده از نوشتار صوتی تلفن‌های همراه به جست‌وجو در فضاهای مجازی می‌پردازند.

وی ادامه داد: هنگامی که کودک به بازی‌های فیزیکی و واقعی مشغول می‌شود، حداقل ساعتی از وسیله‌های هوشمند دور است و در کنار والدین، در محیط امن خانواده وقت خود را سپری می‌کند. دور بودن از اینترنت، وسیله‌های هوشمند و الکترونیک، بهترین توصیه برای سالم ماندن جسم، ذهن و روح کودکان است.

شریفی گفت: برای بازی کردن کودک با تلفن همراه و سایر دستگاه‌های هوشمند، باید زمانی محدود مشخص و پیش از آن بازی واقعی و فیزیکی برای کودک طراحی شود، بازه زمانی تعریف شده برای بازی کودک با دستگاه‌های هوشمند می‌تواند ۳۰ دقیقه در روز باشد.

وی خاطرنشان کرد: بازی‌های هدفمند باید از یک‌ونیم تا دو سالگی به کودک آموزش داده شود تا در پی آن تمرکز و حواس کودک تقویت شود، ویژگی‌های شخصیتی وی بهبود پیدا کند، اختلال‌های جسمی یا روانی کودک و حتی استعدادهای وی شناسایی و قوه تخیل او تقویت شود.

کد خبر 647617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.