دست‌فروشان اصفهان ۴ روز مهمان میدان امام علی (ع) می‌شوند

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: بازارچه موقت محلی در میدان امام علی (ع) از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم اسفندماه سال‌جاری به مدت چهار روز برپا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با معضل دست‌فروشی و سد معبر در سطح منطقه مواجه می‌شویم، اظهار کرد: در راستای کمک به معیشت دست‌فروشان همچنین خرید ارزان‌قیمت به نفع شهروندان، امسال طرح ساماندهی دست‌فروشان را با هدف جلوگیری از سد معبر در چهارراه‌ها و خیابان‌های هسته مرکزی شهر و نیز رفع ترافیک سنگین در برنامه کاری خود داریم تا به این وسیله از مختل شدن رفت و آمد و مسدود شدن خیابان علامه مجلسی و خیابان‌های منتهی به آن را در روزهای پایانی سال جلوگیری شود.

وی افزود: در این راستا علاوه بر درخواست دست‌فروشی در محدوده خیابان علامه مجلسی، مطالبات شهروندان را هم داشته‌ایم که بر پیشگیری، رفع خطرات، جلوگیری از مزاحمت در آمد و شد و دیگر تبعات ناشی از سد معابر و رفع گره‌های ترافیکی از استقرار دست‌فروشان در سطح معابر، تاکید داشتند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار طبق آیین‌نامه اجرایی و ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی (دست‌فروشان) مدیریت شهری با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، بازارچه موقت محلی در میدان امام (علی) از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم به مدت چهار روز راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: دست‌فروشان در مکان‌های تعیین شده از سوی شهرداری مستقر خواهند شد و نظارت‌های لازم بر آنها صورت خواهد گرفت و بر همین اساس نیز با ناقضان تبصره (۱) بند (۳) ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و تبصره (۶) ماده ۹۶ قانون مزبور با دست‌فروشی خارج از این بازارچه برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 647357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.