ترویج گذشت و مصالحه در جامعه امری ضروری است

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری، موظف به برنامه‌ریزی جهت کاهش جرائم بالاتر از میانگین کشوری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _یکشنبه بیست و یکم اسفند _ در شصت و چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی کشور در چهارمین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با حضور مسئولان ارشد نظام بررسی شد و ۱۰ استان از جمله استان چهارمحال و بختیاری، موظف به برنامه‌ریزی جهت کاهش جرایم بالاتر از میانگین کشوری و ارائه گزارش از میزان پیشرفت برنامه‌ها به‌صورت فصلی به دبیرخانه شورای عالی شدند.

وی افزود: به‌رغم اینکه اعمال مجازات‌ها موجب پیشگیری از خطرات احتمالی شده و تعادل را در جامعه حفظ می‌کند، گذشت و مصالحه نیز در جامعه از ضروریاتی است که ترویج آن در قالب یک پویش احساس می‌شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر اینکه در برهه کنونی دستگاه قضائی مورد آماج حملات دشمنان و بدخواهان نظام است، اضافه کرد: مجموعه پاک‌دستی که اکنون در دستگاه قوه‌قضاییه به دست آمده حاصل اقدامات صورت گرفته در حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است و اگر بخواهیم این مجموعه حفظ شود باید حفاظت و اطلاعات را تقویت کنیم.

لزوم اجرای اقدامات لازم برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی

سیدمحمد موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، اظهار کرد: ضمن اشاره به ۱۰ اتهام اولویتی استان، راهکارهای ارائه شده توسط مرکز برای هر اتهام تبیین شد.

وی گفت: شناسایی نزدیک به ۷۰ راهکار پیشگیرانه در کمیته پیشگیری از سرقت استان، جمع‌آوری معتادان در فصل برداشت محصولات، برگزاری دوره‌های آموزش فرهنگ ترافیک به جامعه هدف، اجرای پروژه ارتقای امنیت عمومی استان، اجرای طرح میز خدمت پیشگیری از اختلافات در شهرستان کوهرنگ برای کانالیزه کردن طرفین به طرح دعاوی در مراجع ذی‌صلاح، طرح باز اجتماعی کردن اراذل، اوباش و اشرار شهرستان شهرکرد، برگزاری دوره‌های کنترل خشم و هیجان برای کارکنان از جمله اهم اقدامات صورت گرفته در سطح استان جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اولویتی استان است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که به صورت مشترک با ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص و کمیته ارتقای امنیت عمومی استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد، تمهیدات لازم در خصوص نظم چهارشنبه آخر سال و امنیت ایام نوروزی در حوزه پیشگیری از سرقت، تصادفات و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی در این ایام در قالب ۲۳ مصوبه در نظر گرفته و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

کد خبر 647187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.