تولد بیش از ۱۷ هزار دوقلو در کشور تاکنون

سازمان ثبت‌احوال کشور اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۷ هزار و ۵۵۷ دوقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد بیشترین فراوانی برای تهران با ۲۸۱۴ نوزاد بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ثبت احوال کشور، از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۵۵۷ دوقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد بیشترین فراوانی برای تهران با ۲۸۱۴ نوزاد، خراسان رضوی با ۱۰۲۰ نوزاد و خوزستان با ۱۳۰۷ نوزاد بوده است.

در این بازه زمانی، تولد نوزاد سه‌قلو و چهارقلو نیز در کشور به ثبت رسیده است که بیشترین آمار تولد نوزاد سه‌قلو در تهران با ۸۰ نوزاد، خراسان رضوی با ۵۱ نوزاد و خوزستان و فارس با ۴۵ نوزاد سه‌قلو و بیشترین آمار نوزادان چهارقلو مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، البرز و فارس بوده است.

از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان دی، ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ واقعه ولادت در کشور اتفاق افتاد و تولد این افراد ثبت شد و از این میزان تولد، ۴۶۲ هزار و ۵۸ پسر و ۴۳۱ هزار و ۷۲۸ دختر بودند.

دی این مدت بیش از ۱۰ هزار نوزاد به نام مبارک «علی» نام‌گذاری شده‌اند و بسیاری از ایرانیان، اسامی «علی، امیرعلی، علیرضا و محمدعلی» را برای نوزادان پسر خود انتخاب کردند.

در واقع تاکنون نام «علی» برای ۱۰ هزار و ۱۵۷ نوزاد، «امیرعلی» برای ۱۱ هزار و ۵۴۵ نوزاد، «علیرضا» برای ۴۴۰۳ نوزاد و «محمدعلی» برای ۲۴۴۱ از سوی خانواده‌های ایرانی انتخاب و در سازمان ثبت‌احوال ثبت شده و بیش از ۳۰ هزار اسم با عناوین مذکور در پایگاه اطلاعات سازمان ثبت‌احوال کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس قانون، خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز پس از تولد فرزندان خود، ولادت آنها را در ثبت‌احوال ثبت کنند و ملاک ثبت و تاریخ ولادت بر اساس گواهینامه ولادت است که از سوی بیمارستان به خانواده‌ها داده می‌شود.

اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می‌شوند و هم‌وطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند. اگر ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

کد خبر 647092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.