لزوم انجام ۸ اقدام فوری برای رفع مشکل جاده منطقه موگویی

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: با توجه به اینکه مسیر کوهرنگ به منطقه موگویی در فصل زمستان مسدود می‌شود و تنها راه ارتباطی مردم این منطقه از مسیر بزنوید استان لرستان است، تابستان سال آینده انجام هشت اقدام فوری مسئولان ذی‌ربط برای مخلوط‌ریزی و شن‌ریزی در این مسیر از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید حبیبی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بازدیدی به همراه بخشدار مرکزی شهرستان کوهرنگ و معاون اداره راهداری شهرستان کوهرنگ از مسیر شهرستان‌های داران و فریدون‌شهر استان اصفهان و شهرستان الیگودرز استان لرستان (مسیر بزنوید) به سمت منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ انجام شد که در جریان آن شاهد شرایط حاد و بحرانی مردم این منطقه بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر کوهرنگ به منطقه موگویی در فصل زمستان مسدود می‌شود و تنها راه ارتباطی مردم این منطقه از مسیر بزنوید استان لرستان است، تابستان سال آینده انجام هشت اقدام فوری مسئولان ذی‌ربط برای مخلوط‌ریزی و شن‌ریزی در این مسیر از ضروریات است.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه مشکل مسکن روستایی در موگویی بیداد می‌کند، گفت: به دلیل نبود جاده مناسب، بالا بودن کرایه حمل مصالح ساختمانی و محرومیت مردم منطقه موگویی، احداث مسکن در این منطقه با مشکل جدی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه در اثر حوادث طبیعی چند سال اخیر از جمله زلزله و سیل و بارش سنگین برف و بارش شدید باران بسیاری از منازل قدیمی مردم آسیب دیدند، افزود: این موضوع نیازمند مساعدت ویژه مسئولان امر در خصوص بهسازی و احداث مسکن محرومان است.

حبیبی با بیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه منابع طبیعی منطقه موگویی وجود دارد، تصریح کرد: این منطقه دارای ۱۵ روستا بوده که تنها رویشگاه کرفس کوهی و قارچ طبیعی است اما به دلیل ریشه‌کنی و برداشت بی‌رویه و غیراصولی افرادی خارج از منطقه، در حال انقراض است.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: به دلیل برداشت بی‌رویه چوب از جنگل برای تهیه سوخت، گرمایش و همچنین فقدان شغل پایدار، سرعت تخریب جنگل بالا است.

وی با اشاره به مشکلات آموزشی دانش‌آموزان و فضای نامناسب آموزشی در منطقه موگویی، خواستار رفع آن‌ها توسط مسئولان ذیربط شد و تاکید کرد: به دلیل مسدود بودن جاده امکان حمل و فراهم کردن علوفه و نهاده‌های دامی میسر نیست و بهره‌برداران بخش کشاورزی با مشکل مواجه هستند.

کد خبر 647076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.