ایران برای همکاری با کشورهای عضو سازمان شانگهای اهمیت زیادی قائل است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران برای همکاری و تعامل با کشورهای عضو سازمان شانگهای اهمیت زیادی قائل است، گفت: برخورداری کشورهای عضو سازمان شانگهای از نیروی انسانی و جمعیت قابل توجه، منابع و ذخایر غنی و گستره جغرافیایی وسیع، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای این سازمان ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه_ شانزدهم اسفندماه _ در دیدار «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی شانگهای، با اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این سازمان، اظهار کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای علاوه بر تحرک بیشتر در همکاری‌های منطقه‌ای، روابط تجاری با کشورهای عضو را نیز تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران برای همکاری و تعامل با کشورهای عضو سازمان شانگهای اهمیت زیادی قائل است، افزود: برخورداری کشورهای عضو سازمان شانگهای از نیروی انسانی و جمعیت قابل توجه، منابع و ذخایر غنی و گستره جغرافیایی وسیع، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای این سازمان ایجاد می‌کند تا در مقابله مؤثر با یک جانبه‌گرایی و ایجاد همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی به شکل مؤثر ی ایفای نقش کند.

رئیس‌جمهور تبادل تجربه و تعامل هرچه بیشتر کشورهای عضو سازمان شانگهای را عاملی جهت تقویت بنیه اقتصادی و گسترش همکاری‌های تجاری اعضا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رسمی شدن عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، تلاش‌های دبیرخانه این سازمان و همکاری مسئولان جمهوری اسلامی باید به نحوی باشد که عقب‌ماندگی‌ها در زمینه اجرایی و عملیاتی شدن توافق‌ها جبران و همکاری‌های طرفین به سطح قابل قبولی برسد.

ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند پیوستن ایران به سازمان شانگهای و روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو، بر اهمیت نقش و جایگاه ایران در صلح، ثبات و توسعه منطقه تاکید و از عضویت کشورمان در این سازمان استقبال و ابراز خوشنودی کرد و گفت: پیشنهادهای ایران برای ارتقای ساختار سازمان شانگهای در دبیرخانه در دست پیگیری است.

وی افزود: اطمینان داریم ایران با توجه به پیشینه تمدن و تاریخ غنی خود می‌تواند عضوی فعال و سازنده در امر گسترش حوزه عمل و اقتدار سازمان شانگهای برای دستیابی به اهداف باشد.

کد خبر 646249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.