وضعیت اصفهان با تراز گام دوم انقلاب و شأن مردم فاصله دارد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌های بزرگ کشور و در ادامه دادگستری استان نیز یکی از دادگستری‌های بزرگ کشور است، وضعیتی که امروز شاهد هستیم، با تراز گام دوم انقلاب و شأن مردم اصفهان فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست خبری رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی استان اصفهان، ضمن تقدیر از توجه ویژه رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان، اظهار کرد: یک بار به صورت غیررسمی به استان آمدند و از نزدیک در جریان مشکلات استان اصفهان قرار گرفتند و پیگیری‌های خوبی نیز به عمل آمد.

وی افزود: امروز برخی از گشایش‌ها و رفع مشکلات محصول دستوراتی است که صادر شده بود، اگرچه فاصله معناداری تا رسیدن به نقطه ایده‌آل داریم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: به‌رغم تمام تلاش‌های دوره‌های گذشته، خود رئیس قوه قضائیه بعد از سفر به استان در شورای عالی قضائی و صداوسیما مطرح کرد که ما گمان نمی‌کردیم اصفهان در زمینه برخورداری از امکانات محروم باشد.

وی تصریح کرد: اصفهان یکی از استان‌های بزرگ کشور و در ادامه دادگستری استان نیز یکی از دادگستری‌های بزرگ کشور است، وضعیتی که امروز شاهد هستیم، با تراز گام دوم انقلاب و شأن مردم اصفهان فاصله دارد، این موضوع محصول چند عامل است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، این است که تصمیم‌سازان کشور در توزیع منابع، تصور دارند که اصفهان استانی برخورداری است، اما واقعیت تلخی است که بدانیم دچار یک رسوب مزمن و انباشت مشکلات در حوزه‌های مختلف شده‌ایم.

درخواست داریم مصوبات سفر سال ۹۸ که عمده آن‌ها روی زمین مانده در کنار سایر تعهدات اجرا شود

جعفری با بیان اینکه نیاز به جهاد تبیین داریم تا برای هم‌وطنان و مسئولان، به‌ویژه به بخش اجرایی کشور، شرایط واقعی استان اصفهان را بشناسانیم، خاطرنشان کرد: تعداد پست‌های مصوب قضائی استان ۱۴۷۳ است، تعداد پست‌های قضائی تصدی‌دار ۷۶۱ مورد است که بر این اساس ۵۱ درصد برخوردار از پست‌های مصوب هستیم و ۷۱۲ پست ما بلاتصدی است، با پیگیری‌های معاونان رئیس قوه و مسئولان قضائی کشور اتفاقاتی رخ داد که در طول عمر انقلاب اسلامی کم‌سابقه بوده است، با توجه به طول عمر کارآموزی‌ها، در نیمه دوم سال آینده بیش از ۱۰۰ قاضی وارد دادگستری استان می‌شوند.

وی ادامه داد: این میزان کافی نیست و باید ادامه یابد تا کمبودها جبران شود، تعداد پست‌های اداری ما ۴۵۷۵ و تعداد پست‌های تصدی‌دار ۲۰۱۰ و بر همین اساس ۴۴ درصد برخوردار هستیم. ۳۴۰ نفر سهمیه استان اصفهان بود که با عنایت رئیس قوه به ۷۷۰ نفر رسید که این اقدام یک گام تحولی بود و این تحولات باید در قسمت‌های مختلف اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه شاید در سال جاری نیز تعدادی از قضات اضافه شوند که در حال حاضر درحال گذراندن کارآموزی هستند، افزود: امید است تمام نیروهای اختصاص داده شده را جذب کنیم و به این ترتیب کمبودها جبران می‌شود. در استان ۴۵ جلسه ملاقات با بیش از هشت هزار نفر از مردم استان اصفهان داشته‌ایم که همه شهرستان‌های ما موظف هستند، در روزهای سه‌شنبه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به کمبود چارت، تصریح کرد: سعی می‌کنیم کمبود قاضی را با جذب اختصاصی تأمین کنیم، حتی اگر چارت هم داشته باشیم و قاضی جذب کنیم، فضای اداری ما مشکل جدی دارد، از وزیر دادگستری درخواست داریم مصوبات سفر سال ۹۸ که عمده آن‌ها روی زمین مانده را در کنار سایر تعهدات اجرا کنند.

جعفری افزود: با آماری که معاونت فناوری و راهبردی قوه قضائیه به صورت ماهیانه ارائه می‌دهد، کارکنان و قضات ۱.۵ برابر بالاترین سطح رسیدگی را در کشور دارند، هر ماه آمار افزایش دارد که مصداق بارز کار جهادی است، با این حال در این مدت کسی را نیافتم که کار مردم را زمین گذاشته باشد.

وی اظهار کرد: در مقابل این کار مجاهدانه و تلاش همکاران‌مان، مطالباتی وجود دارد که بحق است؛ در پی دغدغه و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه اقدامات خوبی از خردادماه به بعد انجام شد و درجریان هستیم که همچنان پیگیر هستند، امیدواریم بتوانیم بخشی از زحمات همکاران را جبران کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: انسجام خوبی براساس آئین‌نامه شورای قضائی بر استان حاکم است اما چارت تشکیلاتی، نیروی انسانی و زندان‌ها متناسب با شرایط اصفهان نیست.

کد خبر 645950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.