اختصاص ۲ میلیارد یورو کمک بلاعوض بین‌المللی برای جبران خسارات بلایای طبیعی

نمایندگان مجلس به دولت مجوز دادند تا سقف دو میلیارد یورو، برای جبران خسارت و پیشگیری از بلایای طبیعی و تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی، طرح موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و پس از واریز به صندوق خزانه‌داری، صرف هزینه‌های مرتبط کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز - شنبه، سیزدهم اسفندماه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ه) تبصره ۳ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند (ه) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ «به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو، کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل جهت مقابله با سرمازدگی، مقابله با ریزگردها، گرد و غبار، بیابان‌زدایی، حفاظت از تالاب‌ها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و همچنین تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرح‌های موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور، صرف هزینه‌های مرتبط نمایند.

دستگاه‌های اجرایی دریافت‌کننده مکلفند گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد کمک‌های دریافتی را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نمایند. ده درصد (۱۰%) از مبلغ مندرج در این بند جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.»

کد خبر 645260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.