احتمال استیضاح شهردار اراک در پارلمان شهری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: جلسه سوال از شهردار این کلان‌شهر تشکیل شد و اعضای شورا باید در جلسه‌ دیگری به تصمیم‌گیری در این زمینه بپردازند و چنانچه اقناع صورت نگیرد، شهردار استیضاح خواهد شد.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۳ قانون شوراها، طرح سوال از شهردار از حقوق اعضای شورای اسلامی است و صورتی که شهردار اعضا را قانع کند، می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، در غیر این صورت استیضاح می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک جلسه پاسخگویی به سوالاتی که پیش از این در شش بند مطرح و ابلاغ شده بود، برگزار شد و شهردار در زمینه‌های متفاوتی از جمله روند اجرای پروژه‌های عمرانی، وظایف سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توضیحات خود را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: آئین‌نامه قانون، الزامی برای نتیجه‌گیری فوری ندارد و از این‌رو جمع‌بندی این موضوع هنوز انجام نشده است و اعضای شورا باید در جلسه‌ای دوباره به تصمیم‌گیری در این زمینه بپردازند تا نتیجه مشخص شود.

وی افزود: از نظر من جلسه خوبی برگزار شد و شهردار در زمینه روند اجرای پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های میدان امام حسین (ع) و میدان امام خمینی (ره)، مجتمع آفتاب و دره‌گردو توضیحات خوبی ارائه داد.

میرنظامی ادامه داد: درباره عملکرد سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهردار نیز گلایه‌هایی مطرح شد و روند تعامل بین شورای اسلامی و شهرداری و پاسخگویی به نامه‌های پارلمان نیز بررسی شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: تلقی برخی اعضای شورای اسلامی این بود که با توجه به افزایش قیمت‌ها شهرداری باید تدابیری برای اجرای پروژه‌ها بیندیشد که شهردار در این زمینه نیز شفاف‌سازی لازم را انجام داد اما اعضای شورا باید در جلسه‌ای دیگر به تصمیم‌گیری در این زمینه بپردازند و چنانچه اقناع صورت نگیرد، شهردار استیضاح خواهد شد.

کد خبر 644929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.