اجرای طرح نظارت بر بازار نوروز و ماه رمضان

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: در قالب این طرح، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، با همراهی برخی نهادهای دیگر در مراکز عرضه و توزیع کالا حاضر شده و با گران‌فروشان و احتکارکنندگان احتمالی کالا برابر قانون به‌شدت برخورد خواهند کرد.

حسین طرفی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به داغ‌شدن تب بازار نوروزی اظهار کرد: با توجه به قرارگرفتن در هفته‌های پایانی سال و ایام باقی‌مانده به عید نوروز، تکاپو در بازار افزایش دوچندانی یافته است، از این رو برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، بازرسان به صورت صبح و بعدازظهر وضعیت بازار شهرستان لنجان را رصد می‌کنند.

وی افزود: با توجه به تقارن ایام مبارک ماه رمضان با عید نوروز و در راستای اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی، بازرسی‌ها به صورت ویژه و با دقت و حساسیت روند توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان را بررسی می‌کنند، به همین دلیل این طرح بیش از یک‌ونیم ماه طول می‌کشد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: در قالب این طرح، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، با همراهی برخی نهادهای دیگر از جمله جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف شهرستان در مراکز عرضه و توزیع کالا حاضر شده و با گران‌فروشان و احتکارکنندگان احتمالی کالا برابر قانون بشدت برخورد خواهند کرد.

طرفی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام، گروه‌های مختلف توزیعی و خدماتی مورد بررسی ویژه بازرسان قرار می‌گیرند، اضافه کرد: در این بازرسی‌ها علاوه بر بازدید و بررسی روند فعالیت واحدهای صنفی توزیعی که وظیفه توزیع سبد خانوار را بر عهده دارند، حوزه خدمات همچون خشک‌شویی‌ها و قالی‌شویی‌ها، مراکز تفریحی و اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها هم مورد بازرسی ناظران بازار قرار می‌گیرند.

وی مطرح کرد: بخش قابل توجهی از اصناف و بازاریان طبق اصول اسلامی و قانونی اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند و هیچ مشکلی در عرضه و توزیع کالا ندارند، ولی برخی تخلفات بعضاً سهوی و در برخی موارد عمدی در بازار رخ می‌دهد که این بازرسی‌ها برای جلوگیری از ادامه این‌گونه تخلفات احتمالی انجام می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان همراهی شهروندان برای مقابله با تخلفات احتمالی برخی اصناف را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان شهرستان لنجان می‌توانند هرگونه تخلف و شکایت در خصوص گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، تقلب، درج‌نشدن قیمت و دیگر مؤلفه‌های اقتصادی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت نسبت به رسیدگی موضوع اقدام کنند.

کد خبر 644820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.