لزوم استفاده از ظرفیت‌ شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وظایف شورای اسلامی این استان، اظهار کرد: در سنوات گذشته تخلف‌هایی از سوی شوراهای اسلامی به مراجع بالا دست رسید اما رسیدگی نشد.

وی افزود: تثبیت جایگاه شوراهای اسلامی بین دستگاه‌های اجرایی در محور همکاری‌های مشترک لحاظ شده است که امیدواریم ضمانت اجرایی بالایی داشته باشد، چراکه شوراهای اسلامی نمایندگان مردم هستند و باید مشکلات آن‌ها را به نحو احسن به گوش مسئولان برسانند و به استناد تفاهم‌نامه‌ها مسئولانی که در رأس امور قرار دارند، همکاری لازم را با شوراهای اسلامی داشته باشند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به معضل آب در استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای استان هنوز با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: ضروری است بعضی مشکلات مهم شهرستان‌ها رسانه‌ای شود تا در دستور کار قرار گیرد و مسئولان نیز با مشاهده وضعیت مردم به‌ویژه روستاییان، بیشتر به این امور توجه کنند.

حسین‌پورآقایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی اضافه کرد: شهرستان لردگان ظرفیت کشاورزی دارد و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمد نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در شهرستان لردگان تصریح کرد: نه‌تنها این شهرستان، بلکه هشت شهرستان دیگر استان در زمینه زیرساخت‌های آبی و آب‌رسانی با مشکل مواجه هستند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه زیرساخت‌های آبی شهرستان لردگان فرسوده است و نیاز به تعویض دارد، ادامه داد: توسعه یک کشور مرتبط با زیرساخت‌های آن است اما هنوز ابتدای مسیر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به مشکلات محیط زیستی این منبع تولیدی باید ۱.۵ درصد بودجه اختصاص یابد، گفت: سد کارون مشکلات زیادی در شهرستان لردگان به‌وجود آورده است، در حالی که هیچ درآمدی عاید مردم لردگان نمی‌شود.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: در شرایطی جمعیت شهر لردگان دو برابر شد که بودجه این شهر ۱۰ میلیارد تومان بوده است، البته این بودجه تا ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت، اما باز هم هیچ تناسبی با این جمعیت و بودجه وجود نداشت و با الحاق این روستاها نیز نمی‌توانیم درآمدی کسب کنیم، چراکه ساخت‌وسازها تمام شده بود.

وی با بیان اینکه در شهرستان لردگان زمانی که یک مدیرکل استانی برای بازدید به آن سفر می‌کند، شوراهای اسلامی در جریان این رویداد قرار نمی‌گیرند، ادامه داد: شوراهای اسلامی از ریز تا درشت مشکلات یک شهر و روستا مطلع هستند و نبود آنها در جلسات استانی یک ضعف محسوب می‌شود؛ شوراها می‌توانند مسائل را مطرح و راهکار ارائه کنند.

کد خبر 644616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.