بازگشت یوونتوس به عصر باجو در لیگ اروپا

یوونتوس با شکست نانت موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، دیدارهای آتی یوونتوس در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا برابر تیم فرایبورگ از آلمان خواهد بود و این اولین باری است که نماینده ایتالیا در بیش از ۲۵ سال گذشته با یک تیم آلمانی در این رقابت‌ها روبرو می‌شود.

دو تیم یووه و فرایبورگ پیش از این هرگز در یک مسابقه رقابتی با یکدیگر بازی نکرده‌اند. همچنین از لحاظ پیشرفت در سطح بین‌المللی فوتبال اروپا، رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا بهترین دستاورد باشگاه فرایبورگ محسوب می‌شود.

آخرین باری که یووه در رقابت‌های ثانویه اروپا مقابل یک تیم آلمانی قرار گرفت، برابر بوروسیا دورتموند در نیمه نهایی جام یوفا ۱۹۹۴-۱۹۹۵ بود. مارچلو لیپی در آن زمان هدایت بانوی پیر را برعهده داشت و گل‌های سرخیو پورینی و روبرتو باجو در نهایت باعث پیروزی دو بر یک یووه شد. شاگردان لیپی در آن زمان توانستند در مجموع بازی رفت و برگشت با نتیجه سه بر چهار حریف خود را شکست دهند.

ترکیب پر ستاره یووه در آن زمان شامل بازیکنان بزرگ دیگری همچون آنتونیو کونته و دیدیه دشان بود. الساندرو دل پیرو، اسطوره فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس نیز در آن زمان تنها ۲۱ سال داشت و در خط حمله کنار باجو بازی می‌کرد.

یوونتوس پس از شکست یک بر صفر و تساوی یک بر یک در بازی‌های رفت و برگشت در همان سال در فینال تمام ایتالیایی مقابل پارما شکست خورد و از کسب عنوان قهرمانی بازماند.

کد خبر 643720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.