بازگشایی ۱۳ کیلومتر از روستاهای محاصره در برف اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فریدون‌شهر، گفت: مقرر شد عملیات اجرایی مرکز جامع بهداشتی در منطقه پشت‌کوه دوم و تأمین زیرساخت‌های آن فراهم شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در بازدید از محورهای روستایی پشت‌کوه دوم که به‌دلیل بارش برف مسدود است، اظهار کرد: درحال‌حاضر راه‌های ارتباطی ۹ روستای این مناطق مسدود است که طی روزهای آینده با تقویت اکیپ‌های امدادی، شاهد بازگشایی مسیر روستاها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سه دستگاه بلدوزر از اداره راهداری و گروه ۴۰ مهندسی سپاه در محور روستاهای مسدود پشت‌کوه دوم مشغول برف‌روبی هستند، افزود: با پیگیری‌ها و هماهنگی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تلاش ستاد بحران شهرستان فریدون‌شهر، طی روزهای گذشته ۱۳ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این مناطق در شرایط سخت کولاک و برف و مواجهه ماشین‌آلات با ریزش بهمن، برف‌روبی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره سقوط بهمن که ارتفاع آن در برخی از نقاط گردنه بیش از ۱۵ متر رسیده است، تصریح کرد: این شرایط برف‌روبی را دشوار و باعث کندی حرکت ماشین‌آلات شده است.

وی گفت: گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان برقرار می‌کند که اکنون این مسیرها بازگشایی نشده و اتصالات برق و مخابرات دو روستای کمران و گوکان در بخش مرکزی این شهرستان به دلیل سقوط بهمن مسدود است.

شیشه‌فروش با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فریدون‌شهر، اظهار کرد: مقرر شد که اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تقویت ماشین‌آلات اقدام کنند و قول مساعد داده شده که با پیگیری شبانه‌روزی تا سه روز آینده، پنج کیلومتر از روستاهای باقی‌مانده در محاصره برف، بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: در برگزاری این جلسه با حضور رئیس مرکز بهداشت و همکاران آن‌ها مصوب شد که عملیات اجرایی مرکز جامع بهداشتی در منطقه پشت‌کوه دوم و تأمین زیرساخت‌های آن فراهم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعزام بالگرد اورژانس برای انتقال پزشک و پرستار و دارو به روستاهای کلوسه در فریدون‌شهر، افزود: با توجه به وضعیت بهداشتی و نیازهای ضروری و درمانی ارسال اقلام دارویی و رسیدگی به امور بهسازی و بهداشتی روستاهای محاصره در برف در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است که اداره کل دامپزشکی استان اصفهان هم اجرای واکسیناسیون و تأمین مایحتاج دام‌ها را انجام دهد.

کد خبر 643642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.