دانش‌آموزان بابلی کارت همیار سبز دریافت می‌کنند

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بابل گفت: دانش‌آموزان بابلی کارت همیار سبز را به منظور نگهداری از فضای سبز شهر دریافت می‌کنند.

مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس کارت همیار سبز دریافت می‌کنند و پلیس‌های فضای سبز شهرداری بابل خواهند شد، اظهار کرد: هفته‌ای ۱۰۰ دانش‌آموز کارت همیار سبز دریافت می‌کنند و بسته به کارکرد و علاقه‌مندی دانش‌آموزان، درجه تشویقی به آنها اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیشتر از ۱۰ بوستان شهری در بابل احداث شده است و در حال حاضر حدود هفت مترمربع به ازای هر شهروند فضای سبز در این شهر وجود دارد، افزود: این سرانه در کشور به طور میانگین حدود ۱۰ مترمربع است و ما موظف هستیم سواد فضای سبز شهروندان را ارتقا دهیم و با واحدهای تجاری که عامل تخریب فضای سبز است، برخورد کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بابل با بیان اینکه با اجرای این طرح درختان شهر تحت حمایت شهروندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هر درختی را در ملک خود بکارند، اما اگر بخواهند درختی را قطع کنند، باید مجوز بگیرند؛ در خارج از ملک نیز این اقدام باید با مجوز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری انجام شود.

حسینی اضافه کرد: ما در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بابل آمادگی کامل برای ایجاد فضای ورزشی در پارک‌ها را داریم.

وی از برگزاری هشتمین نمایشگاه ملی گل و گیاه بابل از هفتم تا دوازدهم اسفندماه با برپایی ۸۴ غرفه در مصلای بابل خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در این دوره تراز آورده اقتصادی برپایی نمایشگاه مثبت بود؛ گلخانه وسط و نمای داخلی این نمایشگاه به تزئینات شهری اضافه خواهد شد و صددرصد فضای وسط نمایشگاه از تولیدات شهرداری بابل است.

کد خبر 643319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.