تقویت تبادلات فرهنگی و تولیدات خبری بین اصفهان و هند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تنها شهرداری کلان‌شهرهای ایران است که یک خبرگزاری تخصصی در زمینه شهر و شهروندی در اختیار دارد و از این طریق، می‌توان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را به‌منظور تبادلات فرهنگی و تولیدات خبری به زبان‌های هندی و اردو ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی معرک‌نژاد امروز _ چهارشنبه سوم اسفند _ در جلسه دیدار رایزن فرهنگی ایران در هند با شهردار اصفهان اظهار کرد: ارتباط عمیقی میان ایران و هندوستان از زمان هخامنشیان در تاریخ وجود داشته است. تقارب فرهنگی، تمدنی، معماری، هنری و نوع رفتارهای اجتماعی میان مردم ایران و هندوستان ازجمله وجوه مشترک این دو کشور است.

وی افزود: امروز در حوزه صنایع دستی همچون قلم‌زنی و میناکاری، سبک‌ها و آثار هنرمندان هندی و اصفهانی پابه‌پای هم در سطح جهان شناخته می‌شود که این ازجمله نقاط قوت قابل سرمایه‌گذاری در ادامه مسیر تعاملات است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: هندوستان یک زمینه بسیار ویژه‌ای دارد که توجه به آن می‌تواند برای ادامه مسیر ارتباطات و تقویت تعاملات میان اصفهان و هندوستان موثر باشد و آن ظرفیت ویژه شامل عرصه‌های رسانه‌ای و وجود غول‌های بزرگ و فعال در زمینه هوشمندسازی در عرصه‌های مختلف است. هندوستان ازجمله کشورهایی است که مجموعه‌های بزرگ رسانه‌ای و فیلم‌سازی در موضوعات مختلف در آن حضور و نمایندگی دائمی دارد. بنابراین در عصر رسانه می‌توان از این ظرفیت فوق‌العاده بهره برد و برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف اصفهان و هندوستان اقدام کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، محتوای بسیار غنی و قوی در شهر اصفهان داریم که می‌توان به‌منظور انتشار و بازتاب در جهان و خاصه کشور هندوستان به‌صورت عمیق‌تر و جزئی‌تر به این موضوع ورود کرد و با همکاری و مشارکت هلدینگ‌های رسانه‌ای بزرگ در هندوستان و تسهیلگری سفارت‌خانه ایران در آنجا اقدام به تولیدات رسانه‌ای موثر و جهانی‌تری کرد.

معرک‌نژاد با اشاره به طرح شهروند دیپلمات‌ها در شهرداری اصفهان و برقراری ارتباطات و تعاملات و تبلیغات با کمترین هزینه به‌منظور معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان در سراسر جهان گفت: این طرح می‌تواند با همکاری و مشارکت خوب رایزن فرهنگی سفارت‌خانه ایران در هندوستان نیز تقویت و بیش از گذشته اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح می‌توان ایرانی‌های مقیم شهرهای مختلف جهان ازجمله هندوستان را برای ترویج فرهنگ و تمدن به‌کار گرفت. برای مثال می‌توان هفته فرهنگی اصفهان را از طریق اصفهانی‌های مقیم حیدرآباد در هندوستان برگزار کرد و شهرداری از آن پشتیبانی کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: همچنین از دیگر ظرفیت‌های شهرداری اصفهان که می‌تواند در خدمت مسیر تعاملاتی با سفارت‌خانه ایران در هندوستان باشد، عرصه خبرگزاری، رسانه و خبر است. شهرداری اصفهان تنها شهرداری کلان‌شهرهای ایران است که یک خبرگزاری تخصصی در زمینه شهر و شهروندی دارد و از این طریق، می‌توان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را به‌منظور تبادلات فرهنگی و تولیدات خبری به زبان‌های هندی و اردو ایجاد کرد.

کد خبر 643188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.