آغاز فعالیت دوباره ایستگاه‌های دوچرخه در سال ۱۴۰۲

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر با انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم، از سال آینده در راستای سیاست هوشمندسازی که دوچرخه‌ها را با سیستم هوشمند و در قالب اپلیکیشن به اشتراک می‌گذارد، فعالیت ایستگاه‌های دوچرخه را دوباره آغاز خواهد کرد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های کرایه دوچرخه اصفهان در سال ۱۳۹۰ اظهار کرد: بهره‌بردار این ایستگاه‌ها شهرداری اصفهان بود اما سال ۱۳۹۶ تحت یک سیاست برون‌سپاری، بهره‌برداری از این دوچرخه‌ها به یک شرکت خصوصی واگذار شد.

وی افزود: این شرکت از لحاظ اقتصادی و نحوه بهره‌برداری و تأمین نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه و در نتیجه باعث شد که به مرور تعداد ایستگاه‌های فعال کاهش پیدا کند و به نوعی تعطیل شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال آخرین سال بهره‌برداری از این شرکت بود و ایستگاه‌های دوچرخه از آن تحویل گرفته شده است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان با انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم، از سال آینده در راستای سیاست هوشمندسازی که دوچرخه‌ها را با سیستم هوشمند و در قالب اپلیکیشن به اشتراک می‌گذارد، فعالیت ایستگاه‌ها را دوباره آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توجه به سلامت شهروندان است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها ابتدا در مرکز شهر متمرکز و در صورت موفقیت طرح و استقبال شهروندان از آن به سایر نقاط گسترش خواهد یافت.

کد خبر 643051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.