ضرورت حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: وجود منطقه حفاظت‌شده شیدا در این شهرستان حائز اهمیت بوده و برای حفاظت کمی و کیفی گونه‌های جانوری و گیاهی در این شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _دوشنبه یکم اسفندماه_ در جلسه با معاونان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: نمایشگاه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی در سال جاری، با محوریت رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران اقدامی مؤثر بود.

وی با اشاره به حضور حفاظت محیط‌زیست استان در نمایشگاه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در محورهای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق طبیعی، بیماری‌های حیات‌وحش و ایجاد لایه‌های اطلاعاتی برای مدیریت بحران در حوزه محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، افزود: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، آفات نباتی، آلودگی هوا، ازدحام جمعیت، بیابان‌زایی، خشک‌سالی، سیلاب، فرونشست، گرد و غبار و طوفان گرد و خاک و موج سرما از جمله محورهای فرعی این رویداد بودند که مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با حفاظت محیط‌زیست هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری از برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل در حوزه آمایش سرزمین خبر داد و گفت: لایه‌های اطلاعاتی در ارتباط با حیات‌وحش، بیماری‌ها، منابع آبی، گرد و غبار، مناطق تحت مدیریت، آتش‌سوزی در مناطق طبیعی تهیه شده است که مبنای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران‌های محیط زیستی در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش استان و همت آموزش حفاظت محیط‌زیست استان، برنامه‌ریزی آموزشی طرح ساعتی با محیط‌بان مانند گذشته به صورت مستمر در سراسر استان ادامه دارد.

یوسف‌پور تصریح کرد: با وجود سرما و شرایط جوی این روزهای استان، در هفته جاری، ساعتی با محیط‌بان در شهر کاج شهرستان اردل برگزار شد؛ این برنامه آموزشی با مشارکت کارشناسان آموزش ستادی و شهرستانی و با موضوعات مختلف آموزشی محیط‌زیستی، برای کودکان دبستانی این شهر انجام شد. همچنین به دلیل وضعیت خاص منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان بن، نظارت و پایش محیط زیست در سطح شهرستان افزایش می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری وجود منطقه حفاظت‌شده شیدا در این شهرستان را حائز اهمیت دانست و افزود: برای حفاظت کمی و کیفی گونه‌های جانوری و گیاهی در این شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کد خبر 642561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.