سپاهان ۲- ذوب آهن یک/ طلسم شکنی برای تنها شدن در صدر

تیم فوتبال سپاهان در دیداری خاطره انگیز با پیروزی مقابل همشهری اش، صدرنشینی خود را مقتدرانه تر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وپنجم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵:۳۰ تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو  بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب آهن

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود پنج هزار نفر

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقیقه ۵۰) و فرشاد احمدزاده (دقیقه ۵۳) برای سپاهان؛ محمد حسین اسلامی (دقیقه ۹) برای ذوب آهن

اخطار: فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۷)، شهریار مغانلو (دقیقه ۵+۹۰) از سپاهان؛ محمد قریشی (دقیقه ۲۰)، امیرحسین صدقی (دقیقه ۳۸) از ذوب آهن

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی (۴۶- ایگور کاتاتو)، جلال‌الدین علیمحمدی (۴۶- یاسین سلمانی)، امید نورافکن (۲+۹۰- محمد قربانی)، فرشاد احمدزاده (۸۹- محمد علی نژاد) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

ذوب آهن: حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی (۵۹- جلال مداحی)، حامد نورمحمدی (۱۶- نادر محمدی)، سیدمحمد قریشی، سجاد آشوری (۴۶- پوریا پورعلی)، صادق صادقی (۵۹- سامان نریمان جهان)، آرمان اکوان، امیرحسین رنگرز جدی، محمد سلطانی‌مهر، محمدحسین اسلامی، محمدرضا سلیمانی اصل

سرمربی: مهدی تارتار

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

هفتاد و دومین دربی فوتبال اصفهان در حالی برگزار می‌شد که بازی تحت تاثیر بارش شدید باران قرار داشت و هرچند از زمین چمن محافظت شده بود اما شرایط زمین کمی کار را برای دو تیم سخت کرده بود. با این حال بازی از همان ابتدا پر حرارت و پر موقعیت آغاز شد. سپاهان از همان ابتدای بازی با طرح حملات خطرناک روی دروازه ذوب آهن نشان داد با توپ پر به میدان آمده است اما در عین غافلگیری در حالی که سپاهان دو موقعیت خوب را از دست داده بود، این ذوب آهن بود که روی تک موقعیت خود در نیمه نخست در دقیقه ۹ به گل رسید. با این گل ذوب آهن دفاعی تر از قبل شد و با بستن فضاها و اتکا به سه دفاع وسطی که تارتار از ابتدا در زمین گذاشته بود، سعی در حفظ تک گل خود داشت. یکی از زیباترین دربی‌های فوتبال اصفهان اما در ادامه با حملات پر دامنه سپاهان ادامه پیدا کرد به نوعی که این تیم بارها روی دروازه ذوب آهن موقعیت‌های بسیار خطرناکی ایجاد کرد و حتی سه بار تیر دروازه این تیم را لرزاند اما در کمال تعجب هیچکدام از این موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد تا بازی در نیمه نخست با برتری شاگردان تارتار به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم مورایس با بیرون کشیدن دو هافبک خود یعنی کریمی و علیمحمدی و اضافه کردن ایگور کاتاتو و یاسین سلمانی، بار تهاجمی تیمش را بیشتر کرد و اتفاقاً خیلی هم زود نتیجه گرفت. در واقع سپاهان با ترکیب جدید نیمه دوم خود تنها هشت دقیقه زمان می خواست تا شکست را با پیروزی عوض کند، ابتدا این شهریار مغانلو بود که در دقیقه ۵۰ روی ارسال زیبای زکی پور گل تساوی را به ثمر رساند و تنها سه دقیقه بعد فرشاد احمدزاده روی ارسال کاتاتو صاحب توپ شد و شوک دوم را به ذوب آهن در نیمه دوم داد تا جای برنده و بازنده نیمه اول عوض شده باشد.

سپاهان پس از گل دوم، فشار حملات خود را به شکل قابل توجهی کم کرد و بلافاصله رو به اداره بازی و کنترل حملات ذوب آهن آورد. سپاهان که در این دیدار هرگاه خواست حمله کرد و هرگاه خواست بازی را آرام کرد در دقایق باقیمانده به دنبال حفظ نتیجه بود و موقعیت زیادی روی دروازه ذوب آهن خلق نکرد. در سوی دیگر ذوب آهن پس از دریافت گل دوم، سعی داشت با اضافه کردن بازیکن تازه نفس بازی را بازگرداند و در این بین تنها دو سه موقعیت خیلی خوب برای گلزنی داشت اما از آنها بهره نبرد تا این سپاهان باشد که دربی اصفهان را پس از یک فصل و نیم به سود خود به پایان برساند.

سپاهان با این پیروزی ۴۲ امتیازی شد و با اختلاف سه امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۹- ذوب آهن) - ارسال تیز صدقی از سمت راست، در محوطه شش قدم سپاهان در حالی که می‌رفت با ضربه رامین رضاییان دفع شود اما با تک ضربه محمد حسین اسلامی که از پشت اضافه شده بود، تبدیل به گل غافلگیرکننده ذوب آهن شد.

۱-۱ (دقیقه ۵۰- سپاهان) - ارسال مواج میلاد زکی پور از سمت چپ در چند قدمی دروازه ذوب آهن با ضربه سر غیر قابل مهار مغانلو به تور دروازه چسبید تا پس از نزدیک به ده موقعیت خطرناک سپاهان موفق شود بازی را به تساوی بکشاند.

۱-۲ (دقیقه ۵۳- سپاهان) - توپ در محوطه جریمه ذوب آهن با ارسال کاتاتو همراه شد و در تیر دور این فرشاد احمدزاده بود که با یک کنترل و ضربه ای محکم به راحتی گل دوم سپاهان را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- پاس کات بک مغانلو به نورافکن در محوطه جریمه به نورافکن رسید اما شوت پای راست محکم او را حبیب فرعباسی با واکنشی عالی و تک دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸- در شلوغی محوطه جریمه ذوب آهن، توپ به علیمحمدی رسید اما ضربه او در حالتی نامتعادل از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹- روی ارسال علیمحمدی از سمت راست، ضربه سر دانشگر به تیر افقی دروازه ذوب آهن برخورد کرد.

دقیقه ۲۳- ضربه ایستگاهی رامین رضاییان به تیر دروازه ذوب آهن برخورد کرد و باز هم دروازه این تیم باز نشد.

دقیقه ۳۲- شوت محمد کریمی از درون محوطه جریمه ذوب آهن به تیر عمودی دروازه ذوب آهن برخورد کرد تا یک موقعیت خوب دیگر برای سپاهان از دست برود.

دقیقه ۳۸- شوت خطرناک و محکم کریمی از درون محوطه جریمه را باز هم فرعباسی با واکنشی عالی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۲- کرنر ارسالی نورافکن از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما فرعباسی توپ را از زیر تیر بیرون کشید.

دقیقه ۴۲- کرنر ارسالی رضاییان از سمت راست در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر مغانلو همراه شد اما توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷- شوت محکم ایگور کاتاتو از درون محوطه جریمه را حبیب فرعباسی دفع کرد.

دقیقه ۴۸- ارسال نورافکن از سمت چپ و ضربه سر مغانلو که با واکنش عالی فرعباسی راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۳- ارسال بلند نورافکن از میانه میدان در محوطه جریمه با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما توپ با فاصله ای کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از نزدیکی سه کنج محوطه جریمه ذوب آهن، با نوک دستان فرعباسی راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۹- سلیمانی با یک چرخش در پشت محوطه جریمه سپاهان ضربه محکمی به سمت دروازه نیازمند زد اما شوت زمینی او را دروازه بان سپاهان مهار کرد.

دقیقه ۶+۹۰- توپ ارسالی از سمت راست با ضربه سر بسیار خطرناک اکوان در تیر دور همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان پس از سه بازی موفق شد ذوب آهن را در دربی اصفهان شکست بدهد، از آخرین پیروزی سپاهان در دربی بیش از پانصد روز می گذشت.

بهترین بازیکن:

فرشاد احمدزاده زننده گل پیروزی بخش سپاهان بهترین بازیکن این دیدار بود، هرچند در کنار او باید به حبیب فرعباسی با چندین واکنش عالی اش در طول بازی نیز اشاره کرد.

کد خبر 641299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.