تحولی نو در آموزش نکات ایمنی به کودکان اصفهانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از ایجاد تحولی نو در آموزش ایمنی به کودکان این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این آموزش‌ها ماهانه ۲۸۰۰ تا سه هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ارائه آموزش نکات ایمنی به کودکان کمتر ۱۰ سال اظهار کرد: اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در نظر دارد با زبان کودکانه نکات ایمنی را به کودکان کمتر از ۱۰ سال آموزش دهد.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها از طریق عروسک در محیطی مناسب به کودکان ارائه می‌شود، افزود: مکان آموزش واقع در پل اندیشه، مرکز آموزش جوانان است و آموزش‌ها به کودکان کمتر از ۱۰ سال ارائه می‌شود تا آن‌ها همیار آتش‌نشانان در منازل خود باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مراجعه ماهانه سه هزار کودک پنج تا ۱۰ سال برای آموزش خبر داد و گفت: هر سانس شامل پنج مربی آموزشی از اداره آموزش این سازمان در زمینه‌های مختلف است که در هفته به‌صورت شش سانس ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفری برگزار می‌شود و ماهانه ۲۸۰۰ تا سه هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت‌های ایمنی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به کودکان آموزش داده شود، تاکید کرد: آموزش مهارت‌های ایمنی به کودکان به‌منظور افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود در برابر حوادث انجام می‌شود، با توجه به اینکه در بعضی از حریق‌ها و حوادث پای کودکان در میان است، آگاهی آن‌ها از نکات ایمنی در کاهش آمار حریق و حوادث و کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از آن تا حد زیادی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 641284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.