انتقاد از مشروعیت‌بخشی تل‌آویو به شهرک‌های کرانه باختری

به دنبال تصمیم تل‌آویو برای مشروعیت‌بخشی به ۹ شهرک کرانه باختری، وزیر خارجه آمریکا به شدت از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: این اقدام تل‌آویو در پی خشونت‌های اخیر، می‌تواند موجب تشدید تنش با فلسطینی‌ها شود.

به گزارش ایمنا و به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای به شدت از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای مشروعیت‌بخشی به ۹ شهرک واقع در کرانه باختری انتقاد کرد و هشدار داد که این اقدام می‌تواند موجب تشدید تنش با فلسطینی‌ها شود.

وی در این بیانیه اظهار کرد: به شدت نگران تصمیم اسرائیل برای مشروعیت‌بخشی به ۹ شهرک واقع در کرانه باختری و گزارش‌ها از قصد آن برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی هستیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: همانند دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه گذشته به شدت با این تصمیمات یک‌جانبه که تنش‌ها را تشدید و افق‌های راه‌حل تشکیل دو کشور از راه مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالفت می‌کنیم.

وی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: هر آنچه ما را از رویکرد دو کشور برای دو ملت دور کند، در بلندمدت به امنیت اسرائیل و هویت آن به عنوان یک «کشور یهودی دموکرات» و دیدگاه ما درباره اقدامات مشابه برای امنیت، آزادی، شکوفایی و عزت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ضربه می‌زند.

این موضع‌گیری بلینکن پس از آن بود که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی حکمی را برای مشروعیت‌بخشی به ۹ شهرک در کرانه باختری در پاسخ به آنچه «حملات تروریستی خونین در قدس» می‌خواند، صادر کرد.

در ادامه بیانیه روز یکشنبه تل‌آویو آمده است: علاوه بر این حکم، شورای عالی برنامه‌ریزی در مدیریت مدنی طی روزهای آتی برای موافقت با احداث واحدهای جدید در شهرک‌های موجود در یهودا و سامره تشکیل جلسه خواهد داد.

کد خبر 641187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.