استفاده از ظرفیت اصفهان برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه در منطقه

دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با اشاره به لزوم توسعه همکاری و همگرایی اقتصادی در منطقه گفت: اصفهان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد و باید از آن در گسترش همکاری همه‌جانبه در منطقه اکو استفاده کرد.

خسرو ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای دومین‌بار به‌منظور حضور در اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی سازمان همکاری اقتصادی به اصفهان سفر می‌کنم، اظهار کرد: با ورود به اصفهان، با مشاهده جریان آب در رودخانه زاینده‌رود بسیار خرسند شده و آن را به فال نیک گرفتیم، امیدواریم همان‌گونه که آب در زاینده‌رود جریان دارد، همکاری‌ها در چهارچوب سازمان همکاری اقتصادی اکو نیز پرمحتوا باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این سفر با تاجران، کارآفرینان و صنعتگران اصفهانی دیدار داشته و مبادله سودمند افکار انجام شد، تصریح کرد: فعالیت بازرگانان و تاجران اصفهان قابل ملاحظه بوده و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه شهر و استان اصفهان در این حوزه است.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد و باید از آن در گسترش همکاری همه‌جانبه در منطقه اکو استفاده کرد، گفت: هدف سازمان اکو توسعه همکاری و همگرایی اقتصادی در منطقه است.

ناظری افزود: ایران و اصفهان برای ما تاجیکستانی‌ها کشور و شهر بیگانه نیست به‌طوری‌که احساس می‌کنیم در شهر و کشور خودمان هستیم، زیرا زبان و فرهنگ ما یکی است.

وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری اصفهان برای احیای بافت و محورهای تاریخی شهر خاطرنشان کرد: با قدم زدن در محور تاریخی چهارباغ شاهد انجام مرمت و احیای آن بودیم، امیدواریم اقدامات شهرداری اصفهان نسبت به بافت تاریخی شهر، تداوم داشته باشد.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) یادآور شد: زیبایی‌ها را باید حفظ کرد زیرا بدون این زیبایی‌ها نمی‌توان زندگی را تصور کرد، بسیار خوشحالم که اصفهان در این حوزه کارهای بزرگی را انجام داده است.

کد خبر 641160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.