سرمایه‌گذاری کلان ساندرلند برای بهره‌گیری از خودروهای بدون راننده

دو پروژه بزرگ آزمایشی برای توسعه فناوری خودروهای بدون راننده در ساندرلند انگلستان ۱۴ میلیون پوند به عنوان پاداش دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در یکی از پروژه‌های جدید سالندرلند که به طور آزمایشی پیاده شد، سه خودروی بدون راننده با میزان انتشار صفر گازهای آلاینده مسافران را در مناطق مختلف شهر به مقصد می‌رساند و این در حالی است که ارائه‌دهندگان طرحی دیگر، از توسعه چهار خودروی خودران با انتشار صفر کربن در بعضی از معابر خصوصی شهر خبر داده‌اند. این دو پروژه بخشی از رویکرد دولت بریتانیا برای بهره‌گیری از وسایل نقلیه بدون راننده در سراسر قلمرو به‌شمار می‌رود که هزینه لازم برای پیاده‌سازی آن ۸۴ میلیون پوند ارزیابی شده است.

مدیران بریتانیایی ادعا کرده‌اند که در توسعه پروژه جدید خود تمام جوانب زندگی شهری را مورد توجه قرار خواهند و تمام ساکنان قلمرو را از خدمات آن بهره‌مند خواهند کرد که البته تحقق این هدف، توسعه زیرساخت‌های هوشمند را می‌طلب که خود مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است.

سرمایه‌گذاری کلان ساندرلند برای بهره‌گیری از خودروهای بدون راننده

یکی از پروژه‌های جدید، بودجه‌ای شش میلیون پوندی را برای استفاده دائمی سه خودروی بدون راننده خود در ساندرلند دریافت خواهد کرد و به حمل مسافران در نقاط مختلف شهر، به‌ویژه بین دانشگاه دولتی ساندرلند، هتل سلطنتی شهر، ایستگاه اتوبوس اصلی و سایر مکان‌های مهم خواهد پرداخت. توسعه خدمات این خودروها از ماه مارس سال جاری آغاز می‌شود، با این حال خودروهای آن از سال ۲۰۲۴ به عبور و مرور در شهر خواهد پرداخت.

پروژه دوم نیز بودجه‌ای هشت میلیون پوندی را دریافت خواهد کرد و چهار اتوبوس الکتریکی بدون راننده را برای عبور و مرور مردم در نقاط مختلف شهر وارد خیابان‌های ساندرلند خواهد کرد و دسترسی مردم را در سراسر شهر به خدمات ضروری فراهم خواهد آورد.

خودروهای جدید کاملاً بدون راننده خواهد بود و تأمین ایمنی وسیله نقلیه و مسافران آن با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها از مرکز پردازش داده‌ها تحت نظارت رانندگان باتجربه فراهم خواهد آمد.

دولت بریتانیا از توسعه پروژه‌های مشابه در سراسر قلمرو خبر داده و مدعی شده است پس از ساندرلند شهرهای بلفاست، کمبریج، ادینبرو، سولیهال و کاونتری بودجه لازم را برای بهره‌برداری از خودروهای بدون راننده دریافت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کلان ساندرلند برای بهره‌گیری از خودروهای بدون راننده

کد خبر 640938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.