امدادرسانی به ۲۰۴ مورد حریق و حادثه در هفته گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته از پانزدهم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه، تعداد ۲۰۴ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط آتش‌نشانان در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌‍گانه امدادرسانی شد.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هفته گذشته از پانزدهم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه، تعداد ۲۰۴ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط آتش‌نشانان در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه امدادرسانی شد که از این تعداد ۸۱ مورد حریق، ۹۰ مورد حادثه و ۳۳ مورد خدمات امینی بوده است.

وی با اشاره به نکات ایمنی در خصوص خانه تکانی‌های شب عید، ادامه داد: اگر برای خانه‌تکانی از نردبان استفاده می‌کنید، نردبان باید چهارپایه یا دوطرفه باشد، از نردبان‌هایی که پایه ثابت ندارد، نباید استفاده کرد، زیرا ممکن است نردبان‌ها به مرور زمان دچار پوسیدگی یا شکستگی شده باشد، از این رو اطمینان حاصل کنید که نردبان آماده به کار است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر در ارتفاع قرار می‌گیرید، یکی از دست‌ها را به محل ثابت و محلی که شکستگی یا لیز خوردن دست نداشته باشد، ثابت نگه دارید و تنها با یک دست کار کنید، همچنین اگر دچار سرگیجه یا افت فشار شدید از نردبان پایین آمده و تمیزکاری را به زمان دیگری موکول کنید.

وی با بیان اینکه از ترکیب موادهای شوینده خودداری کنید، اضافه کرد: با موارد مواجه بودیم که فرد در اثر ترکیب موادهای شوینده با یکدیگر جان خود را از دست داده است، به هر حال شست‌وشو با ترکیب موادهای شیمیایی برای افراد می‌تواند خطرساز باشد.

کاوه‌آهنگران با اشاره به شستن لباس‌ها یا وسایل چرب و روغنی با مواد سریع‌الاشتعال مانند بنزین، گفت: گاهی در حمام‌ها و محل‌های بسته افراد با مواد سریع‌الاشتعال وسایل یا لباس می‌شویند که به محض رسیدن گاز بنزین یا تینر با اولین شعله، انفجار ایجاد می‌شود، از این رو درخواست می‌کنیم افراد دست به این اقدام خطرناک نزنند.

وی اضافه کرد: در زمان شستن وسایل برقی خطر برق گرفتگی وجود دارد، اگر سیم ارتباطی وسیله برقی یا پریز برق دچار زدگی است، باید رعایت و احتیاط لازم صورت گیرد، همچنین تا زمانی که آب به صورت کامل از داخل وسایل برقی خارج و تبخیر نشده است وسایل را در برق قرار ندهید، زیرا علت برق گرفتگی و اتصالات در جریانات برق منزل وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: اگر دیوار و محل‌هایی که دارای پریز برق است را شست‌وشو می‌دهید و احتمال نفوذ آب به داخل پریز برق وجود دارد، آن‌ها را با چسب‌ها و وسایلی که عایق شود و آب به برق نرسد، پوشش دهید.

وی با بیان اینکه افراد نباید روی لبه بالکن‌ها و پنجره‌ها بایستند، زیرا احتمال سقوط وجود دارد، گفت: در صورتی که شهروندان مشکل و سوالی داشتند می‌توانند با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل کنند، چرا که همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در ستاد فرماندهی آتش‌نشانی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

کد خبر 640855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.