فقط یک هفته تا راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تا آخر هفته آینده، مرکز مبادله ارز و طلا افتتاح، و همه خدمات مردم در مرکز ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا فرزین در بخش خبری ساعت ۲۱ اظهار کرد: نیازهای مردم را در بازار آزاد رفع، و در ۱۵۰ صرافی و چهار بانک‌ارز عرضه می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مردم می‌توانند به‌صورت زنده قیمت دلار را مشاهده کنند. اما برخی به‌دنبال افزایش قیمت ارز هستند. برای واضح شدن این قیمت‌سازی‌ها از صدا و سیما درخواست می‌کنم به سبزه‌میدان و میدان فردوسی بروند تا قیمت‌ها را به‌روز به مردم اطلاع دهند. جریانی با معاملات صوری به‌دنبال گران کردن ارز هستند و در روز یکشنبه که بازار جهانی تعطیل است معاملات صوری درهم را انجام دادند.

فرزین افزود: تا آخر هفته آینده، مرکز مبادله ارز و طلا افتتاح و همه خدمات مردم در مرکز ارائه می‌شود. پس از این، ربع سکه در بازار مبادله و طلا عرضه می‌شود. در گام‌های بعدی، عملیات سوآپ و مشتق ارزی را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان گفت: در دو ماه گذشته، شش و نیم میلیارد دلار در سامانه نیما معامله شده است. برای فردا در عراق و ترکیه عرضه‌های جدیدتری را خواهیم داشت. گزارش‌هایی به دست ما رسیده که بعضی از شرکت‌ها خارج از دو سامانه مبادله و نیما ارز را خریده و بعداً خواستار ارز نیما می‌شوند، اما این کار خلاف قانون بوده و مصداق پولشویی است.

کد خبر 640841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.