افزایش ۴ درصدی تامین برق صنایع / چالش اصلی ما در سال آینده گاز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش چهار درصدی تامین برق صنایع نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اولین نیروگاه برق صنایع در سمنان راه‌اندازی شده است و دومین نیروگاه برای فولاد مبارکه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به وضعیت تأمین گاز و برق واحدهای تولیدی اظهار کرد: سال‌ها است مشکل قطعی برق و گاز در واحدهای تولیدی وجود دارد، چرا که سرمایه‌گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز صورت نگرفته است.

وی افزود: در موضوع برق با وزارت نیرو برای ساخت ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه توافق کردیم و هم‌اکنون نیز برخی از واحدهای صنعتی، نیروگاه در حال احداث دارند که اولین آن در سمنان راه‌اندازی شده است. همچنین یکی دیگر از نیروگاه‌ها نیز برای فولاد مبارکه است که راه‌اندازی می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه نمی‌توانیم منتظر توسعه صنعت برق در بخش‌های خارج از صنعت بمانیم، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی یک برنامه سه ساله می‌توانیم از تأمین برق واحدهای تولیدی اطمینان داشته باشیم و تولید کمترین آسیب را ببیند. البته برنامه دیگر را باید در حوزه کاهش مصرف دنبال کنیم.

فاطمی‌امین اضافه کرد: البته در این میان تدابیری هم صورت می‌گیرد به عنوان نمونه در تابستان امسال صنعت چهار درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل برق بیشتری استفاده کرد و این امر با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نیرو با نظم خوبی انجام شد و قطعی‌های یک‌باره برق که به تولید خسارات وارد می‌کرد، از بین رفت.

وی تاکید کرد: چالش اصلی ما در سال آینده گاز خواهد بود نه برق؛ که آن را هم با کار مشترک مرتفع می‌کنیم.

کد خبر 640667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.