جمهوری اسلامی حیثیت و شرافت ملت ایران را زنده کرد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به ما عزت داد، گفت: جمهوری اسلامی آبرو، حیثیت و شرافت ملت ایران را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا عصر امروز _ پنجشنبه بیستم بهمن‌ _ در یادواره شهدای امنیت و بزرگداشت شهدای مدافع امنیت حادثه تروریستی جاده خاش _ زاهدان و شهدای مدافع حرم استان اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در شرایطی به‌وقوع پیوست که شش ماه یا ۹ ماه پیش از آن دستگاه‌های امنیتی آمریکا، ایران را ساحل آرامش خود دانسته بودند که هیچ خطری آنان را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و دولت‌های غربی پیش از انقلاب در حال چپاول همه منابع ایران بودند و ۶۰ هزار مستشار خارجی در کشورمان مستقر شده بودند، آن هم مستشاران خارجی‌ای که درواقع تبعید شده بودند.

مستشاران خارجی در ایران حق توحش می‌گرفتند

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه این مستشاران خارجی حق توحش می‌گرفتند و خود را برتر از ایرانی‌ها می‌دیدند، اضافه کرد: شاگرداول‌های دوره‌های خلبانی حق پرواز و استفاده از تجهیزات نظامی را بدون اجازه آمریکایی‌ها نداشتند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها پیش از انقلاب اسلامی با تحقیر و بی‌ارزش کردن مردم ایران بر اساس قانون کاپیتولاسیون، شرایطی را فراهم کرده بودند که خود را مالک ایران می‌دانستند.

سردار فدا با اشاره به ماجرای پادشاهی رضا خان و نشاندن او بر تخت سلطنت به‌وسیله انگلیسی‌ها گفت: در زمانی که رضا خان قدرت را در دست گرفت، ایران ارتش منسجمی نداشت و او اقدام به تشکیل ارتش ۱۰۰ هزار نفره‌ای کرد و با این نیروها به سرکوب قیام عشایر، قیام تبریز و قیام جنگل پرداخت، اما در بحبوحه جنگ جهانی درمقابل روس‌ها و انگلیس‌ها حتی یک ساعت هم مقاومت نکرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) افزود: رضا خان حتی زمانی که یکی از فرماندهان نظامی از او خواست درمقابل نیروهای استعمارگر مقاومت کنند تا بعدها از آنها به‌عنوان قهرمانان وطن یاد شود، چنین اجازه‌ای نداد و کشور را دودستی تقدیم انگلیسی‌ها کرد.

سردار فدا تصریح کرد: رضا خان آن‌قدر حقیر بود که زمانی که تبعید شد و با یک کشتی از بندرعباس به بمبئی هندوستان تبعید شد، یک ماه به او اجازه ندادند از کشتی خارج شود.

وی با بیان اینکه آیا کسانی که در خیابان‌ها شعار رضا خان روحت شاد سر می‌دهند، به‌دنبال چنین وضعیتی هستند و دوباره می‌خواهند تحقیر شدن را تجربه کنند، گفت: محمدرضا شاه نیز توسط انگلیسی‌ها به تخت سلطنت نشانده شد، اما زمانی که سران سه کشور استعمارگر بعد از جنگ جهانی دوم در تهران جلسه گذاشتند، او را به‌حساب نیاوردند.

امام (ره) فلسفه، هندسه و مفهوم قدرت را جابه‌جا کردند

سردار فدا با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به ما عزت داد، گفت: جمهوری اسلامی آبرو، حیثیت و شرافت ملت ایران را زنده کرد.

وی با اشاره به بیعت همافران در روز نوزدهم بهمن‌ سال ۱۳۵۷ با امام راحل افزود: بدنه ارتش با مردم بود و این دیدار و بیعت باعث تسریع انقلاب اسلامی شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فلسفه، هندسه و مفهوم قدرت را جابه‌جا کردند، گفت: پیش از انقلاب اسلامی روزانه شش میلیون بشکه نفت به فروش می‌رفت، اما همه درآمد آن صرف خرید تجهیزات آمریکایی و اسرائیلی می‌شد و تمام مواد اولیه از خارج وارد می‌شد.

وی اضافه کرد: این وابستگی شدید باعث شد زمانی که صدام به ایران حمله کرد ما حتی توان تولید سیم خاردار هم نداشته باشیم، اما به برکت انقلاب اسلامی و توجه به نخبگان در رشته‌های مهندسی، فناوری نوین، سلول‌های بنیادی، در قدرت دفاعی و بازدارندگی و همچنین توان موشکی قدرت اول در منطقه خاورمیانه باشیم.

دوران بزن دررو تمام شده است

سردار فدا ادامه داد: کشوری که یک روز سردمدارانش را آمریکایی‌ها مشخص می‌کردند امروز به جایگاهی رسیده است که پهپاد آمریکایی را با سامانه سوم خرداد سرنگون می‌کند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی چنان ظرفیتی برای کشور ایجاد کرده است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند دوران بزن‌دررو تمام شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه خود آمریکایی‌ها اقرار کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران خطرناک‌ترین دشمن آن‌هاست، گفت: این کشور استعمارگر، روسیه را در بعد نظامی، چین را در بعد اقتصادی و جمهوری اسلامی را در بعد اندیشه و فکر دشمن خود می‌داند.

وی افزود: آن‌ها برای مقابله با روسیه درگیری با اوکراین، برای چین درگیری با تایوان و برای مقابله با کشورمان نشاندن ایرانی‌ها پای میز مذاکره و برجام را برنامه‌ریزی کردند.

سردار فدا اضافه کرد: زمانی که برنامه آن‌ها در جنگ اوکراین و روسیه مطابق برنامه‌شان پیش نرفت، سریع پایشان را از چین بیرون کشیدند و وقتی شاهد سر کار آمدن دولت انقلابی در ایران شدند، اغتشاشات و ناامن کردن خیابان‌های ایران را تدارک دیدند.

وی با بیان اینکه فوت خانم مهسا امینی و گشت ارشاد تنها یک بهانه بود، گفت: دشمنان به‌دنبال متوقف کردن رشد علمی کشور بودند که بعد از انقلاب با رشد ۴۰برابری روبه‌رو شده بود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان کرد: عظمت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم و با برپایی این مراسم‌های بزرگداشت شهدا به آن‌ها اعلام می‌کنیم که امانتی که شما با ازخودگذشتگی به ما سپرده‌اید را تا آخرین قطره خون پاسداری خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، بیست‌وچهارم بهمن‌ ۱۳۹۷، اتوبوس کارکنان سپاه در جاده خاش - زاهدان مورد حمله تروریستی قرار گرفت که براثر این حادثه، ۲۷ تن از رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 640168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.