جذابیت مالی ایستادن در کنار خیابان برای دست‌فروشان کاهش یابد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد گفت: جذابیت مالی ایستادن در کنار خیابان برای دست‌فروشان کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ایزدی امروز _ پنجشنبه بیستم بهمن _ در جلسه ساماندهی دست فروشان، اظهار کرد: باجه وصول عوارض خودروی شهرداری شهرکرد در مرکز تعویض پلاک شهرکرد آغاز بکار کرد.

وی افزود: با همکاری پرسنل مؤسسه راهگشا، واحد درآمد شهرداری شهرکرد، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و تفاهم نامه‌ای که در این خصوص تنظیم شده است، جهت رفاه حال همشهریان و خدمت رسانی بهتر این باجه حتی در ایام تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: امتداد بازارچه صنایع دستی میدان قدس به بلوار کاشانی بازگشایی می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: با هماهنگی‌ها و رایزنی‌هایی که با مجموعه اداره آب چهارمحال‌وبختیاری و آموزش و پرورش استان به عمل آمده و همکاری این دو دستگاه اجرایی، امتداد بازارچه مذکور و اتصال به بلوار کاشانی جهت رونق هر چه بیشتر بازارچه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح جمع‌آوری دست‌فروشان از سطح شهر توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری و با همکاری نیروی انتظامی، موضوع ساماندهی دست‌فروشان توسط این سازمان در دستور کار قرار داده شد.

ایزدی ادامه داد: در حال حاضر سه بازار روز در روزهای یکشنبه در میرآبادغربی، سه‌شنبه در منظریه و پنجشنبه‌ها در خیابان امیرکبیر فعال و یک بازار روز در ناحیه غرب آماده‌سازی شده است که دست‌فروشان می‌توانند برای ادامه فعالیت و امرار معاش خود همه روزه در این بازارها مستقر شوند.

وی تاکید کرد: این سازمان همکاری لازم را با دست‌فروشان به عمل می‌آورد تا در بازارهای مذکور مستقر و به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد از شهروندان خواست تا با شهرداری همکاری کنند و اگر قصد خرید دارند از دست‌فروشان مستقر در بازارهای روز خریداری کنند تا جذابیت مالی ایستادن در کنار خیابان برای آن‌ها کاهش یابد و تمایل بیشتری برای استقرار در بازارهای روز داشته باشند، چراکه این موضوع به بهبود سیمای شهر نیز کمک می‌کند و باعث کاهش گره‌های ترافیکی می‌شوند.

ایزدی اضافه کرد: با توجه به درخواست‌های بیشمار مردمی جهت صدور مجوز کیوسک و محدودیت‌های موجود در خصوص نصب کیوسک جدید، مزایده واگذاری حق بهره‌برداری از تعدادی از کیوسک‌های قدیمی و تخلیه شده این سازمان در دستور کار قرار گرفت.

هادی مهربانی، مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد نیز با بیان اینکه برخوردهای قانونی با مغازه‌دارانی که اقدام به مسدود کردن پیاده‌روها می‌کنند انجام می‌شود، گفت: شهرداری تاکنون برای پلمب این گونه مراکز اقداماتی انجام داده است، اما همچنان شاهد سد معبر در سطح شهر هستیم.

وی افزود: در حال حاضر دو اکیپ از شهرداری به صورت مستمر در حال بررسی شهر هستند و در صورت مشاهده مغازه‌ای که ایجاد سد معبر کرده است، برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

کد خبر 640077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.