هیچ رسانه‌ای قادر به سانسور افتخارآفرینی‌ها نیست / ۲۲ بهمن میعادگاه ورزشکاران کشور

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان گفت: ورزش یکی از نقاط مثبتی است که تمام کشورها به وسیله آن می‌توانند خود را به مردم دنیا معرفی کنند. جمهوری اسلامی ایران با استقلال و آزادی که داشته باعث شده تا ورزشکاران در میادین مختلف افتخارآفرین باشند و این افتخارآفرینی را هیچ رسانه‌ای قادر به سانسور آن نیست.

سرهنگ وحید رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: ابتدا باید چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خدمت اقشار جامعه تبریک عرض کنم. حدود ۴۴ سال پیش مردم این کشور به یک بلوغ فکری رسیدند که حکومت شاهنشاهی باید تغییر کند. مبارزات سیاسی از چندین سال قبل آغاز شده بود و درواقع از سال ۱۳۴۲ که حضرت امام خمینی فرمودند سربازان من در قنداق هستند این مبارزات را شاهد بودیم تا در نهایت به سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب ختم شد.

وی افزود: این اتفاق منشأ تغییرات بزرگی در دنیا شد که به همین دلیل این تغییرات به مذاق استکبار جهانی خوش نیامد. اقشار مختلفی در این پیروزی شکوهمند نقش داشته‌اند اما جا دارد به شهدای ورزشکار شاخصی از جمله شهید حسن غازی، شهید اصغر لاوی و شهید قوچانی که در آن روزها حضور پررنگی در خیابان‌ها داشتند، اشاره کنیم. اگر خاطرات این عزیزان را مرور کنیم مبارزات مهم با رژیم پهلوی قابل توجه است که از سوی ساواک چندین دفعه بازداشت، توقیف و دستگیر شده‌اند. این نشان می‌دهد ورزشکاران ما همان زمان نیز روحیه پهلوانی و بزرگ منشی خود را حفظ کرده بودند.

خدا را شاکریم پیشرفت‌های چشمگیری در حال وقوع است

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان تصریح کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم هنوز چند روز از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نگذشته بود که دشمنی کشورهای امپریالیستی با ملت ایران آغاز شد. این دشمنی‌ها با اعمال تحریم‌ها و حمایت از گروهک‌های تروریستی همچون کوموله و دموکرات شکل گرفت و تا به حال با حمایت کشورهای غربی ادامه دارد. همین روز گذشته کنگره آمریکا از فرقه منافقین مجدد حمایت کرده است و شاهد هستیم برای مبارزه با ملت ایران از لایه‌های تحریمی این کنگره بازهم قوانینی را علیه کشور و ملت غیور ما تصویب کرده است. اما به کوری چشم دشمنان، کشور ایران، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به اوایل انقلاب درختی تناور و ریشه‌های آن گسترده شده است. خدا را شاکریم که پیشرفت‌های چشمگیری در حال وقوع است. این پیشرفت‌ها را البته در جهاد تبیین و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید دنبال کنیم. همانطور که می‌دانیم نواقص و مشکلاتی هم بوده است که همه واقف به آن هستیم و به کمک همه مردم و مسئولین این مشکلات حل شود.

رجبی با تشریح برنامه‌های بسیج ورزشکاران در دهه مبارک فجر افزود: مسابقات مختلف ورزشی در دهه فجر با همکاری بسیج ورزشکاران و هیئت‌های استان و شهرستان‌ها اعم از دوچرخه سواری، کشتی، پرورش اندام، تنیس روی میز و دیگر هیئت‌ها برگزار شد و تعدادی نیز درحال برگزاری است که حضور گسترده جامعه ورزشکاران در این برنامه شاهد هستیم. حضور در گلستان شهدا و غبارروبی آرامگاه شهدای گرانقدر، تجلیل از خانواده‌های شهدا و به ویژه شهدای مدافع امنیت در شهرستان شاهین شهر از جمله برنامه‌های دیگر بود یا بعضاً در حاشیه مسابقات این تجلیل‌ها صورت گرفت. همینطور تجلیل از ورزشکاران بسیجی در برخی شهرستان‌ها انجام گرفت. گفتنی است برنامه‌های فرهنگی بسیاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله ادارات ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت.

ورزش یکی از مواردی است که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است

وی با اشاره به سوءاستفاده دشمن از مشکلات احتمالی موجود در کشور خاطرنشان کرد: بعضاً شاهد هستیم از مشکلاتی که پیش می‌آید دشمن سوءاستفاده و آن‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کند تا بتواند سیاست‌های خاص خود را پیش ببرند اما باید به این مورد توجه کرد که پیشرفت‌های کشور قابل چشم‌پوشی نیست و آنقدر زیاد است که مردم به لطف خداوند آن‌ها را لمس می‌کنند. امیدواریم مشکلات اقتصادی در کشور حل و فصل شود تا همه طعم خوش آزادی و استقلال را به صورت کامل لمس کنند.

رجبی درباره پیشرفت چشمگیر ورزش در سال‌های پس از انقلاب اظهار کرد: در حیطه ورزش نیز اگر بخواهیم مقایسه‌ای برای افتخارآفرینی‌ها و مدال‌های رنگارنگ جوانان کشور در سال‌های پیش و پس از انقلاب داشته باشیم، همه گواه تاریخ است و کافی است بررسی‌ها دقیق باشد تا پیشرفت‌های ملموس دیده شود. ورزش یکی از مواردی است که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است و در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که چه موضوعاتی پیش آمد. به طور مثال در جام جهانی هجمه‌های عجیب غربی‌ها قابل تأمل بود. درواقع باید بدانیم ورزش یکی از نقاط مثبتی است که تمام کشورها به وسیله آن می‌توانند خود را به مردم دنیا معرفی کنند. جمهوری اسلامی ایران با آزادی و استقلالی که داشته باعث شده است تا ورزشکاران در میادین مختلف افتخارآفرین باشند و این افتخارآفرینی را هیچ رسانه‌ای قادر به سانسور آن نیست.

میعادگاه ۲۲ بهمن ورزشکاران کشور و استان، چهارراه و ورزشگاه تختی باشد

وی با دعوت از اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: خداوند در سوره رعد آیه ۱۱ می‌فرماید هیچ قومی سرنوشتشان تغییر نمی‌کند مگر اینکه این تغییر به دست خودشان باشد. ما باید بدانیم سرنوشتمان در دست خودمان است. حضوری که هرساله در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و دیگر مراسم ملی و مذهبی داشته‌ایم تأثیرگذاری خود را داشته است. ناگفته نماند ورزشکاران ما نیز همیشه پای کار بوده‌اند و امیدواریم روز شنبه مصادف با ۲۲ بهمن، میعادگاه ورزشکاران خوب کشور و استان، چهارراه و ورزشگاه تختی باشد و با حضورشان جمع صمیمی، بزرگ و تأثیرگذار حوزه ورزش در جشن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

کد خبر 639996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.