کلاهبرداری از شهروندان در بازار داغ فالگیری فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان از طریق فالگیری در اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت زن جوانی مبنی بر کلاهبرداری به مبلغ ۸۰ میلیون ریال از وی توسط فردی ناشناس در اینستاگرام، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، متهم با استفاده از ترفندهای فریبنده و با وعده بخت‌گشایی با ارائه شماره کارت در چند مرحله مال باخته را فریب داده و وی را ترغیب به پرداخت هزینه‌هایی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با اقدامات هوشمندانه کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و در هماهنگی قضائی متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم، فالگیران سایبری دارای فن بیان خوبی بوده و خود را فردی متخصص در این امور معرفی می‌کنند و با تبلیغات گسترده تحت عنوان بخت گشایی، رفع مشکلات خانوادگی، طلسم بچه‌دار شدن و دستیابی به ثروت افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند، بنابراین شهروندان از اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی و افشای اطلاعات خانوادگی خودداری و برای حل مشکلات خود به مشاوران و متخصصان مجرب مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی افزود: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

کد خبر 639900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.