ذوب آهن یک- ملوان یک/ از این تیم آبی گرم نمی‌شود!

ذوب آهن در خانه خود نتوانست ملوان را شکست دهد تا همچنان طلسم نبردن های این تیم ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه، نوزدهم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ذوب آهن و ملوان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ذوب آهن و ملوان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: کمتر از ۵۰۰ نفر

گل‌ها: میلاد جهانی (دقیقه ۴۸، گل به خودی) برای ذوب آهن؛ سهیل فداکار (دقیقه ۶۹) برای ملوان

اخطار: مسعود زائرکاظمینی (دقیقه ۶۵)، مهدی موقری (دقیقه ۷۸) از ملوان

ذوب آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، پویا پورعلی، سجاد آشوری (۴۶- محمد حسین اسلامی)، امیرحسین رنگرزجدی، آرمان اکوان، صادق صادقی (۴۶- محمد قریشی)، جلال مداحی، روح‌الله سیف‌الهی (۵۳- سامان نریمان جهان)، محمدعرفان معصومی (۶۷- محمد سلطانی مهر) و محمدرضا سلیمانی (۷۶- نادر محمدی)

سرمربی: مهدی تارتار

ملوان: رضا حیدری، سید عبدالله حسینی، سعید کریمی، مجید عیدی، علیرضا خوشکفا (۱۵- مسعود زائرکاظمینی (۸۰- امیرحسین یحیی زاده))، محمود مطلق‌زاده، محمدصادق بارانی، مهران احمدی، میلاد جهانی (۶۶- مهدی موقری)، سهیل فداکار و سجاد بازگیر (۶۶- امیر شهیم)

سرمربی: مازیار زارع

داور: عباس راکی

شرح بازی:

ذوب آهن و ملوان به عنوان دو تیمی که در رده‌های پایینی جدول لیگ برتر حضور دارند در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که جدال آنها با توجه به موقعیتشان در جدول حساس بود. ذوب آهن که از ۶ بازی اخیر خود تنها سه امتیاز حاصل از سه تساوی کسب کرده بود برای پایان دادن به طلسم نبردن هایش باید ملوان را در فولادشهر شکست می‌داد تا از رده‌ای که اصلاً در حد نام این تیم نیست فاصله بگیرد. با این حال حریف مقابل ذوب آهن یعنی ملوان تیمی نبود که به راحتی قافیه را ببازد، شاگردان مازیار زارع از چهار بازی اخیر خود سه برد کسب کرده بودند و یکی از بهترین تیم‌ها پس از تعطیلات جام جهانی لقب گرفته بودند، این تیم در نیمه نخست بازی پایاپایی را با ذوب آهن به نمایش گذاشت و حتی با توجه به اینکه فضای بیشتری نیز نسبت به حریف در اختیار داشت، در خلق موقعیت بهتر عمل کرد.

ذوب آهن که در نیمه نخست بازی خوبی به نمایش نگذاشته بود، نیمه دوم را با دو تعویض آغاز کرد و محمدحسین اسلامی برای تقویت خط حمله و محمد قریشی برای تقویت خط دفاع جایگزین شدند، این تغییرات و هجومی تر شدن ذوب آهن در ابتدای نیمه دوم خیلی زود نتیجه داد و تنها سه دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم، این جلال مداحی بود که روی نفوذی که از سمت چپ داشت زمینه ساز گل سبزپوشان شد. ذوب آهن که روند خوبی در نیمه دوم داشت اما در فاز دفاعی پراشتباه بود و روی یکی از همین اشتباهات در سمت راست محوطه جریمه خودی خطا داد تا در ادامه توپ ارسالی از این ناحیه با ضربه سر سهیل فداکار به گل تساوی تبدیل شود.

ملوان که از نتیجه تساوی هم راضی بود سعی کرد در دقایق باقیمانده، بازی را مدیریت کند و بی محابا جلو نکشد، در سوی دیگر اما ذوب آهن که از این بازی برد می خواست با وجود سه تعویض هم نتوانست روند بازی را به سود خود بازگرداند و به جز یکی دو موقعیت خطرناک، روی دروازه ملوان خطرساز نشد تا تساوی یک بر یک، مانند دیدار نیم فصل نخست دو تیم، نتیجه پایانی این دیدار نسبتاً زیبا باشد.

ذوب آهن با تساوی در این دیدار ۲۰ امتیازی شد تا همچنان در رده سیزدهم جدول باقی بماند، هرچند اختلاف این تیم با تیم های در منطقه سقوط زیاد است اما چنین جایگاهی برای تیمی که سابقه نایب قهرمانی در آسیا را دارد خجالت آور است.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۸- ذوب آهن) - جلال مداحی که در سمت چپ محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شده بود با ارسال تیز به درون محوطه شش قدم ملوان زمینه ساز دفع اشتباه جهانی و گل اول ذوب آهن شد.

۱-۱ (دقیقه ۶۹- ملوان) - توپ ارسالی محمد صادق بارانی از سمت راست محوطه جریمه را فداکار با ضربه سر از نزدیک محوطه شش قدم به گل تبدیل کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۲- اشتباه مدافع ذوب آهن باعث شد مهران احمدی در موقعیتی خوب در حالی که دو مدافع اطراف او بودند به سمت دروازه ذوب آهن فرار کند اما در ادامه توپ او توسط مدافعان ذوب آهن دفع شد که در ادامه توپ در موقعیتی خوب درون محوطه جریمه به زائرکاظمین رسید اما شوت خطرناک او با ضربه سر مدافعان راهی به چارچوب نیافت.

دقیقه ۲۶- نفوذ زائرکاظمینی از سمت راست و ارسال رو به بیرون او در مرکز محوطه جریمه ذوب آهن روی پای بازگیر نشست اما او بدشانس بود که ضربه اش دقیقاً همان جایی رفت که فرعباسی حضور داشت.

دقیقه ۶۵- نفوذ زائر کاظمینی از سمت چپ محوطه جریمه ذوب آهن با شوت خطرناک او از فاصله‌ای نزدیک همراه شد اما فرعباسی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۵- در محمد سلطانی مهر در سمت راست محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شد و در حالی که موقعیت خوبی برای گلزنی داشت با شوتی سنگین دروازه ملوان را نشانه گرفت اما دروازه بان ملوان توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۶- ارسال خطرناک نریمان جهان از سمت راست در تیر دور با ضربه سر قریشی همراه شد اما توپ با فاصله ای بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

ذوب آهن با نبردن در این بازی رکورد منفی خود در نبردن را به ۸ بازی متوالی در لیگ و حذفی رساند تا همچنان تیم تارتار در بحران باشد.

بهترین بازیکن:

جلال مداحی، مدافع چپ ذوب آهن که روی گل این تیم تاثیر مستقیم داشت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 639826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.