خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکایی‌ها با ترفندهای مختلف به‌دنبال شکل‌گیری خاورمیانه جدید بودند. ایران فرش را از زیر پایشان کشید و این منطقه از جهان را با محوریت جبهه مقاومت شکل داد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز _ یکشنبه شانزدهم بهمن‌ _ در جمع مردم تربت حیدریه اظهار کرد: رایس، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرده بود ما در پی به‌صحنه درآوردن خاورمیانه جدید هستیم و این بدان معناست که فرش را از زیر پای ایران در سوریه، لبنان و عراق بکشند و به استناد گفته خودشان برای این مهم هفت تریلیون دلار خرج کردند.

وی به سخن ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در بغداد مبنی بر اینکه هفت تریلیون دلار خرج کردیم و اکنون باید مخفیانه وارد عراق شویم، اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران محاسبه و معادله جبهه استکبار را به‌هم ریخت و فرش را از زیر پای آمریکایی‌ها کشید و خاورمیانه جدید را با محوریت جبهه مقاومت شکل داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال سلطه‌گری است و اگر موضوع مذاکره را مطرح می‌کند، یعنی هرچه که آن‌ها می‌گویند ما قبول کنیم. بر همین اساس، آمریکا خوی سلطه‌گری دارد و ایران اسلامی قدرتمندانه دربرابر این خوی ایستاده و این خط‌مشی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: گرانی‌های افسارگسیخته وجود دارد و ما هم با مردم شریک هستیم. این جراحی اقتصادی باید انجام می‌گرفت و حتی دولتمردانی خیلی انگ‌ها را زدند، اما این جراحی باید انجام می‌شد تا با هر تلنگر اتحادیه اروپا و آمریکا قیمت دلار بالا نرود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: نیمی از مشکلات متوجه دشمنانی است که تمام‌قد دربرابر اقتدار نظام اسلامی ایستادند و مزاحمتشان به خاطر آن است که اسلام و حکومت دینی را در این منطقه حساس برنمی‌تابند.

وی اضافه کرد: نیمه خالی لیوان دیدن و نیمه پر آن را ندیدن بی‌انصافی است. امروز ایران به‌عنوان یک نظام اسلامی مقتدر در جهان مطرح است و مسئولان کشور خدمات و دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: تمام جهان کفر دربرابر نظام اسلامی قرار گرفته و همین نشان از زنده بودن این کشور و امت دارد، این یعنی کشور زنده و تأثیرگذار است.

او افزود: کسانی در کشور و برخی از فراری‌ها می‌خواهند بگویند حکومت در متن دین نیست و حاشیه است و دین فقط آمده آخرت را آباد کند؛ این در حالی است که حکومت در متن قرآن است و حاکم را هم مشخص کرده است.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: اولین حکومت اسلامی، حکومت ۱۰ساله پیامبر اکرم (ص) در مدینه و دومین آن، حکومت پنج‌ساله امیرالمومنین حضرت علی (ع) بود و دیگر جهان بشری حکومت اسلامی به خود ندیده است.

وی اظهار کرد: این حکومت‌های اسلامی ابتدا با دردسر شروع شدند. البته استقبال و شعار فراوان بود، اما پیامبر (ص) در ۱۰ساله حکومت اسلامی ۸۰ جنگ کوچک و بزرگ داشت. همچنین در حکومت امیرالمومنین (ع) از همان ابتدا بذر جنگ جمل ریخته شد و بعد از آن جنگ صفین و نهروان به راه افتاد تا جایی که هفته آخر عمر حضرت هم با جنگ همراه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر همین اساس، با عبرت از تاریخ درمی‌یابیم که نمی‌شود حکومت دینی بدون مزاحم باشد و اگر دیدید روزی آمریکا و اتحادیه اروپا با ما مخالف نیست، آن روز دیگر انقلاب اسلامی وجود ندارد.

منبع: مهر
کد خبر 639129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.