روند صدور پروانه‌های ساختمانی تسهیل شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی جهت جلوگیری از متضرر شدن مردم و افزایش درآمد شهرداری‌ها باید تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _یکشنبه شانزدهم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه چنانچه ایجاد شهرستان به‌صورت واقعی انجام شود، می‌تواند برای ساکنان آن منطقه مفید باشد، اظهار کرد: اینکه تابلوی فرمانداری در بخشی بالا رود و آن منطقه تبدیل به شهرستان شود، مشکلات مردم منطقه را رفع نمی‌کند.

وی افزود: ایجاد شهرستان زمانی مفید است که زیرساخت‌های لازم در آن شهرستان قبل از تأسیس فرمانداری ایجاد شود، همچنین تمام ادارات باید در آن شهرستان مستقر باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۱۱ سال از ارتقای بخش سامان به شهرستان می‌گذرد، ادامه داد: در این مدت بسیاری از ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند و تعدادی از ادارات نیز با نمایندگی و با یک نیرو در حال ارائه خدمات به مردم هستند و نماینده نیز اختیارات قانونی برای رفع مشکل را ندارد.

وی تصریح کرد: چارت اداری اداره ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و بسیاری از ادارات دیگر در این شهرستان کامل نیست و به‌صورت نمایندگی اداره می‌شود، اداره میراث فرهنگی سامان در یک زیرزمین اجاره‌ای فعالیت دارد، این در حالی است که سامان قطب گردشگری چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

چهلگردی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان سامان برای رفع بسیاری از مشکلات مجبور به سفر به مرکز استان هستند، گفت: سال گذشته در جلسه شورای اداری مصوب شد که تمام ادارات باید ظرف یک‌ماه در شهرستان سامان مستقر شود، اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه قطعه زمینی برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان سامان در نظر گرفته شده است اما ادارات کل اقدامی برای دریافت زمین از اداره‌کل راه‌وشهرسازی انجام نداده‌اند، گفت: ساختمان فرمانداری در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهار خطه سامان-تیران به عنوان کریدور ورودی استان از استان اصفهان و احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغ‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: صدور پروانه‌های ساختمانی جهت جلوگیری از متضرر شدن مردم و افزایش درآمد شهرداری‌ها باید تسهیل شود و موانعی همچون الزام به ارائه سند ثبتی تک‌برگ باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان همچنین کاهش شدید درآمد شهرداری‌ها شده است.

کد خبر 639021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.