حاشیه رودخانه لوندویل نیازمند آزادسازی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: حاشیه ‌و بستر رودخانه لوندویل وضعیت بسیار بدی دارد و حریم آن باید توسط دستگاه اجرایی متولی و آب منطقه‌ای آزادسازی شود.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حاشیه رودخانه لوندویل از ضلع غربی و بالادست رودخانه تا پل منصور محله حدود سه کیلومتر، بیش از ۱۲ سال پیش توسط تعدادی از شهروندان با کاشت درخت و باغ کیوی تصرف شده و تاکنون توسط دستگاه اجرایی متولی آزادسازی نشده است، به نحوی که حتی نمی‌توان در فاصله یک متری حریم رودخانه پیاده‌روی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حاشیه و بستر رودخانه در محدوده شهری به لحاظ ظاهری وضعیت بسیار بدی دارد و باید توسط دستگاه‌های اجرایی متولی و آب منطقه‌ای آزادسازی شود، افزود: شورای اسلامی شهر لوندویل چندین بار از آب منطقه‌ای آزادسازی حریم رودخانه را طی مکاتباتی درخواست کرده، اما این مهم تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل خاطرنشان کرد: بارندگی شدید موجب طغیان رودخانه و تخریب اراضی شهروندان در حاشیه رودخانه می‌شود، بنابراین در صورت آزادسازی حریم رودخانه توسط آب منطقه‌ای، شهرداری این آمادگی را دارد تا بستر رودخانه را لایروبی و از وقوع سیلاب جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در صورت آزادسازی حریم رودخانه، شهرداری می‌تواند اقدامات عمرانی و مناسب‌سازی از جمله عملیات آسفالت‌کاری و احداث جاده سلامت را در کنار رودخانه برنامه‌ریزی و اجرا کند.

عسگرپور با بیان اینکه با آزادسازی و مناسب‌سازی حاشیه و بستر رودخانه، ارزش ریالی زمین‌های نزدیک به آن بیشتر می‌شود و این مسئله به نفع مالکان اراضی است، تاکید کرد: ذی‌نفعان اصلی رودخانه لوندویل مردم هستند، بنابراین از شهروندان انتظار داریم هنگام آزادسازی حریم رودخانه با مسئولان ذی‌ربط همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، لوندویل از توابع شهرستان آستارا است که در غرب استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 638876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.