۱۵ درصد از راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه درصد کمی از راکبان موتورسیکلت و دوچرخه سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، گفت: در جاده‌های برون‌شهری حدود ۱۵ درصد از راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و دوچرخه‌سواران، اظهار کرد: در تصادف‌هایی که کاربران آسیب‌پذیر مانند موتورسیکلت‌ها و دوچرخه سواران دخیل هستند، بیشترین آسیبی که منجر به مرگ می‌شود، ضربه به سر است به همین دلیل استفاده از کلاه ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند راکبان را در حوادث نجات دهد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و دوچرخه، ادامه داد: به جهت بعد فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران آسیب‌پذیر کلاس‌های آموزشی برگزار کردیم و پایان کلاس به شرکت‌کنندگان کلاه ایمنی هدیه دادیم تا تشویق و ترغیب برای استفاده از کلاه ایمنی صورت گیرد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه درصد کمی از راکبان موتورسیکلت و دوچرخه سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در جاده‌های برون‌شهری حدود ۱۵ درصد از راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، این در حالی است که راکبان دوچرخه بسیار کمتر از این آمار از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آمار پیشگیری از حوادث با استفاده از کلاه ایمنی، افزود: آمار دقیقی در راستای پیشگیری از حوادث با استفاده از کلاه ایمنی وجود ندارد، زیرا کیفیت کلاه‌ها متفاوت است، در بعضی از آمارها و تحقیقات مطرح شده است که کلاه ایمنی حدود ۶۰ درصد از حوادث پیشگیری می‌کند، اما این آمار بستگی به جنس و مرغوبیت کلاه ایمنی دارد.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و دوچرخه تأثیر مطلوبی در راستای پیشگیری از حوادث و آسیب‌دیدگی حین حادثه دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که در مقاله‌ها آمده شده است، استفاده از کلاه ایمنی حدود ۶۰ درصد از مرگ‌ومیر و ضربه‌های شدید در زمان حادثه جلوگیری کند.

کد خبر 638713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.