فرودگاه یزد امکانات مناسبی در عرصه پروازهای بین‌المللی دارد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با اشاره به اینکه امکان پروازهای خارجی از یزد وجود دارد گفت: فرودگاه یزد امکانات مناسبی در عرصه پروازهای بین المللی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعباس محمدی ظهر امروز _هشتم بهمن ماه_ در نشست خبری با اشاره به اینکه فرودگاه یزد در بسیاری از شاخص‌ها عملکرد کامل و خوبی داشته اظهار کرد: مهمترین وظیفه فرودگاه خدمات کمک ناوبری در سطح بین‌المللی و داخلی است که در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی صنعت های‌تک است افزود: در حال حاضر با توجه به تحریم گسترده کشور سرمایه‌گذاری و امکان واردات تجهیزات بسیار سخت است و به همین دلیل مشکلاتی به وجود آمده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود، به تاخیر پروازها اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع تاخیر پروازها را عمدتاً مردم مربوط به فرودگاه می‌دانند در حالی که این موضوع مرتبط به ایرلاین‌ها است.

محمدی تصریح کرد: به علاوه اینکه تاخیرها هم صرفاً مربوط به یزد نیست بلکه به دلیل مشکلات مختلف از جمله مسئله مشکلات فنی هواپیماها، در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم یزد در زمان تاخیر پروازها هیچگونه اهانت، فحاشی و یا تاخیر اموال عمومی را نداشتند و باید چنین فرهنگ خوبی در تمام کشور حاکم شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد امکانات فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: در هفته‌های گذشته که فرودگاه‌های مختلف کشور با لغو پروازها و تعطیلی فرودگاه مواجه بودند یزد با وجود بارش برف هیچ پروازی را کنسل نکرد و فرودگاه حتی یک ساعت هم تعطیل نشد.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ملاک بین‌المللی بودن فرودگاه به تعداد پروازهای خارجی نیست مطرح کرد: فرودگاهی که به عنوان بین‌المللی شناخته می‌شود باید یک سری امکانات و خدمات حداقلی در عرصه بین المللی را جهت برقراری پروازهای خارجی را داشته باشد که این خدمات در فرودگاه شهید صدوقی یزد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از یزد به مقصد نجف پرواز انجام می‌شود و دیگر مقاصد هم به صورت موردی و چارتری انجام شده است.

کد خبر 637121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.