آثار تاریخی برخی شهرهای بروجن در حال نابودی است

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: آثار تاریخی شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن واقع در شهرستان بروجن در مرحله نابودی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _شنبه هشتم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در صورت افزایش تعداد دانش‌آموزان در شهرستان بروجن با مشکل فضای آموزشی مواجه می‌شویم، اظهار کرد: امسال در شهر بلداجی قرار بود ساختمان مقاطع دبیرستان و راهنمایی را ادغام کنند و دانش‌آموزان هر دو مقطع در یک مدرسه تحصیل کنند؛ من یک معلم هستم و این اقدام را در فضای مدارس پسرانه به لحاظ مشکلات اجتماعی به یک جنایت تشبیه می‌کنم.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود خیران مدرسه‌ساز، مدارس شهرستان بروجن به حالت تخریب درآمده است، افزود: از مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان دعوت می‌کنم سفری به شهرستان بروجن داشته باشند و با مشکلات آشنا شوند یا خیران را به این شهرستان سوق دهند تا فرهنگ خیری در این خطه گسترش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، زندگی عفیفانه، آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری پیشنهاد می‌شود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شود و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند.

وی تصریح کرد: هر مدیری که جسارت تغییرات را داشته باشد، ترکش‌های مربوط به آن را نیز تحمل می‌کند.

صفیان با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی دولت تاکید کرد: برای سامان‌دهی بسیاری از تخلفات اقداماتی خوبی از جمله یارانه‌ای و ساماندهی شدن توزیع نهاده‌های دامی انجام شد و همچنان نیاز است در این راستا تدابیر بیشتری لحاظ شود.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها بیشتر در روستاها هزینه می‌شود و شهرها از آن بی‌بهره هستند، اظهار کرد: گاهی تفکر تنها محرومیت‌زدایی است، در حالی که برخی شهرها نیز از امکانات بی‌بهره هستند و باید در کنار روستاها به این قشر نیز توجه شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن واقع در شهرستان بروجن، چند اثر تاریخی ثبت شده است، اما تنها ثبت کفایت نمی‌کند، زیرا این آثار ارزشمند در مرحله نابودی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها، بیشتر در روستاها هزینه می‌شود و شهرها از آن بی‌بهره هستند، گفت: گاهی تفکر، تنها محرومیت‌زدایی است، درحالی‌که برخی شهرها نیز از امکانات بی‌بهره هستند و باید در کنار روستاها به این قشر نیز توجه شود.

کد خبر 637057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.