تیم اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی فکر اساسی کنند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، مردم را نیروی انسانی کشور دانست و گفت: این نیروی انسانی نه تنها از نظر جسمی و کار بلکه نیروی بزرگ معنوی حمایت از نظام به شمار می‌آید بنابراین ضروری است که هر چه سریع‌تر تیم اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم فکر اساسی کنند.

محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و تاثیر افزایش نرخ ارز بر کالاهای اساسی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که دولت در بهبود وضعیت اقتصادی مردم موفق نبوده است و قطعاً باید تغییرات بیشتری در تیم اقتصادی دولت صورت گیرد به ویژه آنکه رئیس جمهور، سران قوا و رهبر معظم انقلاب نیز بر مسئله بهبود وضعیت معیشتی مردم تاکید دارند.

وی رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم را ضروری دانست و افزود: حتی در صورتی که لازم باشد با توقف فعالیت‌های عمرانی یا کاهش سرعت آنها، اعتبارات لازم را برای بهبود معیشت اختصاص دهیم باید این اقدام لازم است به ویژه برای تامین کالاهای اساسی که دولت هیچ اقدام حمایتی از کشاورزان انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: کشاورزان در شرایط نامناسبی قرار دارند و در تامین کالاهای اساسی نیز حمایتی از سوی دولت وجود ندارد بنابراین یکی از راهکارها این است که به جای پرداخت یارانه نقدی هر چه سریع‌تر طرح کالابرگ اجرا شود.

وی اجرای طرح کالابرگ را باعث توزیع مستقیم محصولات کشاورزی نام، برنج، روغن نباتی، قند، شکر و مرغ بین مصرف‌کنندگان دانست و یادآور شد: این طرح چند دستاورد مهم به همراه خواهد داشت نخست حذف واسطه‌ها و دلالانی که بازار را به دست گرفته‌اند، از سوی دیگر سود کشاورزان افزایش می‌یابد و وضعیت اقتصادی نیز تحت کنترل دولت قرار می‌گیرد در حالی که تصمیماتی مانند حذف یارانه و ارز نیمایی از نهاده‌های دامی باعث زیان تولیدکنندگان گوشت و مرغ و ایجاد قیمت‌های سرسام‌آور شده است.

لزوم جایگزینی کالابرگ اجباری به جای یارانه نقدی

محمدصالحی با اشاره به کاهش قابل توجه سهم مصرف لبنیات در سبد مصرف خانوارها ادامه داد: مشکلات اقتصادی و معیشتی خانوارها، کاهش توان خرید مردم را به دنبال داشته است و از سوی دیگر با توجه به اینکه کاهش تقاضا در بازار، تولید نیز کاهش یافته و دام‌های مولد نیز به کشتارگاه فرستاده می‌شود و به این ترتیب در سال‌های آینده با بحران قیمت روبه‌رو خواهیم شد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی مشکلات اقتصادی و بخش تولید گفت: نخستین راهکار توزیع اجباری کالابرگ به جای یارانه نقدی در بین مصرف‌کنندگان است که حمایت از خانوار و تولیدات کشاورزی را به دنبال دارد، از سوی دیگر برخی از پروژه‌ها که چندین سال است متوقف بوده‌اند باید در اولویت‌های بعدی قرار گیرند تا وضعیت معیشتی مردم ساماندهی شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی مردم را نیروی انسانی کشور توصیف کرد و خاطرنشان کرد: این نیروی انسانی نه تنها از نظر جسمی و کار بلکه نیروی بزرگ معنوی حمایت از نظام به شمار می‌آید و در صورتی که آن‌را ضعیف کنیم یا از دست بدهیم، همه چیز از دست رفته است بنابراین ضروری است که هر چه سریع‌تر تیم اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم فکر اساسی کنند.

کد خبر 637011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.