هوشیاری شهروندان و توجه به توصیه‌های پلیس ضامن امنیت جامعه است

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به روش‌های جدید کلاهبرداری از شهروندان، گفت: افزایش آگاهی و توجه به توصیه‌های پلیس، ضامن امنیت جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین ترکیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره افزایش میزان کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش کالا و خدمات، اظهار کرد: اکنون با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در کشور و گسترش فضای مجازی و فراگیری اینترنت که باعث گرایش بیشتر تبادلات مالی و خدماتی شهروندان در این حوزه شده است، نحوه ارتکاب جرایم نیز تغییر یافته و در سال‌های اخیر شاهد تعدد وقوع جرایم در بستر تکنولوژی‌های نوین هستیم.

وی افزود: یکی از مواردی که در این حوزه ضرر و زیان‌هایی متوجه شهروندان کرده، موضوع استفاده کلاهبرداران از نرم‌افزارهای ساخت رسید جعلی واریز وجه است، از این رو به شهروندان توصیه می‌کنیم، هنگام معامله‌های خود قبل از اطمینان از واریز وجه به حسابشان از تحویل کالا به خریدار خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از روش‌های جدید کلاهبرداران که شاهد آن هستیم و تحت عنوان"چوپان دروغگو" از این افراد یاد می‌کنیم، افرادی هستند که به بهانه یافتن سکه و اشیا عتیقه شهروندان را فریب داده و با ارائه سکه و اشیا تقلبی و بدون ارزش اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هوشیاری و دقت شهروندان و به‌کارگیری آموزش‌های پلیس نقش بسزایی در کاهش این‌گونه جرایم دارد، از این رو از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 636533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.