مشارکت بیش از ۲۱۰ هزار نفر از شهروندان در طرح جمع‌آوری هوشمند پسماندهای خشک

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد، از مشارکت فعال بیش از ۲۱۰ هزار نفر از شهروندان مشهدی در طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماندهای خشک از منازل و صنوف با هدف ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تولید روزانه بیش از دو هزار تن پسماند در کلانشهر مشهد، هوشمندسازی جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا با استفاده از روش‌های نوین و فناورانه به صورت ویژه در دستورکار مدیریت شهری بوده و با مشارکت بخش خصوصی در حال حاضر سه شرکت اکو، بهروب و بازیست با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۱۰ هزار نفر از شهروندان از طریق اپلیکیشن‌های هوشمند یادشده نسبت به تحویل پسماند خشک اقدام می‌کنند که در این میان حدود ۱۸۵ هزار نفر مشترک خانگی و مابقی مشترکان صنفی هستند و که در مجموع به صورت روزانه ۲۵ تن پسماند قابل بازیافت خود را تحویل می‌دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در این روش بر اساس وزن پسماندهای تحویلی و بر مبنای بهای مشخص شده برای هر نوع پسماند، مجموع ریالی پسماند تحویلی، بلافاصله در کیف پول الکترونیکی شهروند واریز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۱۱۴ خودرو در قالب سه مجموعه اکو، بهروب و بازیست در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و بر اساس درخواست شهروندان به آدرس‌های اعلامی اعزام می‌شوند.

کد خبر 636526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.