اجرای مدیریت واحد شهری راه‌حل مشکلات شهرداری‌ها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اجرای مدیریت واحد شهری را راهکار کوچک شدن دولت و حل مشکل شهرداری‌ها دانست و گفت: قیمت ارز در سال‌های گذشته همواره شیب صعودی داشته است اما تا زمانی که تولیدات و صادرات بر واردات پیشی نگیرد، این روند ادامه خواهد داشت.

محمدرضا صباغیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توجه به تأمین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: شهرداری‌ها نهادهایی خودگردان هستند، بنابراین راهکار مناسب برای حمایت از این بخش ایجاد مدیریت واحد شهری است که باعث می‌شود شهرداری‌ها نقش بیشتری در مدیریت کشور داشته باشند.

وی افزایش نقش شهرداری‌ها در اداره کشور را به معنای رشد مشارکت مردم دانست و افزود: این اقدام می‌تواند درآمد مناسبی برای شهرداری‌ها ایجاد کند که در کنار خدمت به مردم باعث کاهش بار دولت می‌شود، بنابراین به طور کلی برای حل مشکل شهرداری‌ها، مردم و دولت باید در این مسیر حرکت کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مدیریت واحد شهری خاطرنشان کرد: مدیریت واحد شهری به آن معنا است که ۲۳ اداره و نهاد خدماتی از جمله برق، آب، گاز، مخابرات، پلیس و آموزش‌وپرورش زیر نظر شهرداری قرار گیرد و شورای اسلامی شهر این اختیار را داشته باشد که با ایجاد درآمد و هزینه، شهر را مدیریت کند.

وی اجرای مدیریت واحد شهری را راهکار کوچک شدن دولت و حل مشکل شهرداری‌ها دانست و گفت: بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها که ناشی از اختلاف با ادارات و مدیریت‌های گوناگون است با اجرای مدیریت واحد شهری حل خواهد شد.

صباغیان درباره نامشخص بودن نرخ ارز در بودجه سال آینده اظهار کرد: قیمت ارز در سال‌های گذشته همواره شیب صعودی داشته است اما تا زمانی که تولیدات و صادرات بر واردات پیشی نگیرد، این روند ادامه خواهد داشت، بنابراین لازم است که با افزایش تولید و صادرات بتوانیم ارز وارد کنیم تا مشکل خود به خود حل شود.

کد خبر 636112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.