مصوبات سازمان لیگ برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها

سازمان لیگ فوتبال برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها ۱۰ مصوبه را تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و ساماندهی هواداران فوتبال به ریاست منصور قنبرزاده نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال، محمدرضا کشوری‌فرد سرپرست سازمان لیگ، مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران انتظامی، امنیتی و نظارت و بازرسی برگزار شد. حاضران در جلسه بر ضرورت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور تاکید کردند.

حاضران در جلسه با بیان نظرات خود، پیشنهادها و راهکارهایی را برای برگزاری بهتر مسابقات با حضور تماشاگران مطرح کردند. ازجمله مهم‌ترین مصوباتی که در این نشست به تصویب رسید، به شرح زیر است:

• حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها با ایجاد شرایط لازم از هفته هفدهم آغاز می‌شود و کانون‌های هواداری باشگاه‌ها مسئولیت اصلی نظم‌دهی و ساماندهی تماشاگران را بر عهده خواهند داشت.

• حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها فقط با خرید بلیت از سامانه الکترونیکی ممکن بوده و افراد بدون بلیت، مجوز حضور در ورزشگاه را نخواهند داشت.

• تماشاگران روی صندلی‌های شماره‌دار ورزشگاه و جایگاه مشخص‌شده در بلیت مستقر شوند.

• بلیت‌های فروخته‌شده به افراد قابل واگذاری و فروش به شخص دیگری نیست و واحدهای نظارتی سازمان لیگ و انتظامی بر این فرایند کنترل لازم را اعمال خواهند کرد.

• مقرر شد بسته‌های فرهنگی از سوی کانون‌های هواداری و معاونت‌های فرهنگی باشگاه‌ها برای ارائه به تماشاگران آماده شود.

• تمامی عوامل برگزاری مسابقه ازجمله داوران، ناظران، مسئولان فرهنگی و روابط عمومی‌ها دارای آی‌دی کارت بوده و افراد فاقد آی‌دی مجوز ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت.

• باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مدارک مشوقان خود را برای صدور آی‌دی کارت به فدراسیون فوتبال و واحد فرهنگی سازمان لیگ اعلام کنند و در فازهای بعدی نیز برای مشوقان سایر باشگاه‌ها این کارت‌ها نیز صادر و اقدام شود.

• با توجه به مهیا نبودن زیرساخت‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، شرایط لازم برای حضور بانوان در مسابقات آینده فراهم شود. همچنین همیاران هواداران بانوان در باشگاه‌ها تشکیل و برای آن اقدام شود.

• معاونت‌های فرهنگی و کانون‌های هواداری باشگاه‌ها برنامه‌های خود را تا پایان فصل جاری مسابقات ارائه کنند و در کارگروه بررسی و پیگیری شود.

• منشورهای اخلاقی و آیین‌نامه‌های مشخصی برای هواداران و تماشاگران در ورزشگاه‌ها تهیه و تدوین شود.

در پایان نشست، منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: کارگروه فرهنگی و ساماندهی کانون هواداران باشگاه‌ها به‌صورت مستمر و هر ۱۵ روز یک بار نشستی برگزار کند و نمایندگان سایر باشگاه‌ها نیز در این کارگروه حضور داشته باشند.

وی افزود: مصوبات این کارگروه فرهنگی به‌صورت مکتوب به باشگاه‌ها ابلاغ شود و در نشست‌های بعدی صورت‌جلسه مشخص برای هر جلسه کارگروه تهیه شود. ضمن اینکه دبیری برای این کارگروه برای دعوت از باشگاه‌ها، پیگیری مصوبات و اجرای آن تعیین شود.

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تمام عوامل و ناظران مسابقات باید شناسنامه‌دار و سوابق تحصیلی و آموزش آن‌ها نیز مشخص باشد. در صورت لزوم آموزش ارتباط با دانشگاه‌ها انجام شود. بودجه فرهنگی مناسب برای باشگاه‌ها تعیین و سازماندهی شود. باشگاه‌ها موظف شوند برنامه‌های فرهنگی خود را ابتدا به تایید هیئت‌مدیره باشگاه خود برسانند و سپس برای اجرا و بهینه‌سازی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه کنند.

کد خبر 636041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.