برگزاری ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری

ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت‌شده در سوئد، امروز دوشنبه سوم بهمن‌ برگزار شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت‌شده در سوئد، امروز دوشنبه سوم بهمن‌ برگزار شد و در این جلسه، وکلای حمید نوری به دفاع از او پرداختند.

توماس بودستروم به همراه هانا لارسون به‌عنوان وکلای حمید نوری بیانیه‌های خود را در دفاع از وی قرائت کردند. در این جلسه دفاع، بودستروم ادله و استدلال‌های مختلفی را مطرح کرد. همچنین در این جلسه، وکلای حمید نوری در بخشی از اظهارات خود به ادعای مطرح‌شده از سوی وکلای شاکیان و دادستان سوئد و تناقض‌های موجود در ارجاع‎‌ها به اسناد بیان‌شده پرداختند.

بودستروم اظهار کرد: ما می‌دانیم بسیاری از اطلاعات در این پرونده وجود دارد که بر آن‌ها تمرکز خواهیم کرد. در رابطه با سوالات اولیه باید ادله اثبات را نیز با همان دقت روی آن اظهارنظر کرد. این ادله اثبات به طور کلی از کتاب و مقالاتی است که توسط افرادی که ذی‌نفع هستند نوشته شده و نه آن چیزی که از نظر قضایی مورد نیاز است.

وکلای حمید نوری تاکید کردند: تعدادی پژوهشگر نیز اظهار نظر کردند و در دنیای دانشگاهی و علمی به تعداد پژوهشگران می‌تواند نظریه وجود داشته باشد؛ بنابراین اگر صحبت از این پژوهشگران بوده و صحبت از دادگاه می‌شود، پس نمی‌توان آن‌ها را ادله قرار داد.

وکلای این شهروند ایرانی بازداشت‌شده در سوئد گفتند: ما متوجه مسئله هستیم و پژوهشگرانی هستند که صحبت‌هایی به نفع دادستان مطرح کرده‌اند، اما بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران نیز صحبت‌هایی عکس آن را مطرح می‌کنند. از این رو دادگاه تجدیدنظر نباید به‌سادگی انتخاب کند که کدام قسمت‌ها را بپذیرد و کدام قسمت‌ها را نپذیرد.

کد خبر 636033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.