منابع درآمدهای مالیاتی تشریح شد/۴۰ درصد ارزش افزوده و ۶۰ درصد مودیان و فرار مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ۴۰ درصد مالیات‌ها در سال آینده از مالیات بر ارزش افزوده افزایش قیمت کالا و افزایش تولید صنایع تامین خواهد شد و ۶۰ درصد باقیمانده آن نیز با شناسایی مودیان و فرارهای مالیاتی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود منظور در مورد نحوه افزایش درآمدهای دولت از محل مالیات درحالی که اعلام می‌شود نرخ مالیات کاهش خواهد یافت؟ اظهار کرد: قسمتی از افزایش وصول مالیات به علت افزایش قیمت هاست. مورد دیگر ارزش افزوده یا همان ۹ درصدی است که روی قیمت کالاها لحاظ می‌شود. در این صورت با افزایش قیمت کالاها، درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مورد دیگر آن است که فعالان صنعت و تولیدکنندگان در حال خروج از رکود و افزایش تولید هستند که با این اتفاق، ارزش افزوده آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و به تناسب نیز مالیات از این محل افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: این دو عامل یعنی مالیات ناشی از افزایش قیمت‌ها و افزایش تولید می‌تواند حدود ۴٠ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی ما را تأمین کند و ۶٠ درصد باقیمانده از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرارهای مالیاتی تأمین می‌شود.

کد خبر 636007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.