کلاهبرداری از شهروندان با دریافت بیعانه فروش اقساطی مبلمان راحتی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی مبلمان در سایت دیوار با دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار تحت عنوان فروش مبلمان از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد شاکیان در سایت دیوار با آگهی فروش اقساطی مبلمان راحتی مواجه شده که جهت خرید با آگهی‌دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه تعداد محدود کالا با ارائه شماره کارت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آن‌ها دریافت کرده است، همچنین با دریافت آدرس جهت ارسال بار و دریافت حضوری مابقی وجه، اعتماد مشتریان را جلب و با این ترفند در مجموع مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده پس از مدتی نه تنها هیچ کالایی دریافت نکردند، حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس آن‌ها امتناع کرده و اقدام به حذف آگهی از سایت کرده است.

وی گفت: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه و زیر قیمت منتشر می‌شود، به منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید در صورت امکان حضوری و پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند، همچنین از خرید یا پیش خرید کالای موردنظر از سایت‌های متفرقه و بدون مجوز یا شبکه‌های اجتماعی و پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

کد خبر 635986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.