پایان اسرائیل، فروپاشی از درون

یک کارشناس مسائل بین‌الملل از آشکار شدن مصادیق فروپاشی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: نمونه‌های آنچه درباره فروپاشی این رژیم پیش‌بینی شده است، یکی پس از دیگری آشکار می‌شود و این در حالی است که آنها مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و از نظر عملیات تهاجمی و نظامی نیز نمی‌توانند تصمیم درست و دقیقی بگیرند.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی و اعتراضات اخیر صهیونیست‌ها بر ضد نتانیاهو اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در طول دوران تشکیل دولت جعلی خود، هیچ‌گاه این گونه در فشار و موقعیت شکننده نبوده و وقایع کنونی در سطح منطقه از جمله در داخل فلسطین و جامعه صهیونیستی و دیگر کشورهای منطقه نشان‌دهنده ضعف و انفعال این رژیم است.

وی با اشاره به سابقه تضادهای سیاسی، ایدئولوژیک و طایفه‌ای در داخل رژیم صهیونیستی افزود: این اختلافات در قالب احزاب و مبارزات سیاسی جلوه‌گر می‌شد اما اکنون شرایط از این موضوع فراتر رفته است زیرا اختلافات سیاسی، ایدئولوژیکی، طایفه‌ای و حتی گروهی اکنون بر معادلات و مبارزات سیاسی فائق آمده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بازیگران صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی نمی‌توانند معادلات مربوط به تثبیت موقعیت خود را از طریق گذشته دنبال کنند و شیوه جدیدی نیز برای مهار و کاهش این اختلافات ندارند، بنابراین دست آنها برای حل و فصل اختلافات خالی شده است.

وی تحت تعقیب بودن یکی از وزرای کلیدی کابینه رژیم صهیونیستی را باعث تشدید مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: دادگاه عالی صهیونیستی مخالف حضور وزیر داخلی تحت تعقیب در کابینه است که این شرایط مشکل دیگری را پدید آورده و احتمال انحلال کابینه را به شدت افزایش داده است.

قنادباشی از آشکار شدن مصادیق فروپاشی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: می‌توان گفت نمونه‌های آنچه درباره فروپاشی گفته شده است یکی پس از دیگری آشکار می‌شود و این در حالی است که آنها مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و از نظر عملیات تهاجمی و نظامی نیز نمی‌توانند تصمیم درست و دقیقی بگیرند.

شکست پروژه انتقال بحران به خارج از مرزها

وی سیاست رژیم صهیونیستی در گذشته را تهاجم به کشورهای منطقه برای پنهان کردن اختلافات داخلی اعلام کرد و ادامه داد: در گذشته هرگاه که اختلافات داخلی این رژیم رو به گسترش می‌رفت، کوشش می‌کردند با تهاجم به یکی از کشورهای منطقه اختلافات داخلی خود را پنهان و بحران را به بیرون از مرزها منتقل کنند تا صهیونیست‌ها ناگزیر به کاهش اختلافات خود شوند اما اکنون چنین شرایطی وجود ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مشکلات رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: مقامات این رژیم می‌دانند که هر حرکتی که بیرون از مرزها انجام دهند با پاسخ‌های بسیار شکننده‌ای روبه‌رو خواهند شد. آن‌ها در برخورد با فلسطینیان نیز در گذشته به محض رویارویی با مشکلات، تهاجماتی را علیه غربی‌ها یا شهرهای کرانه باختری آغاز می‌کردند، اما اکنون چنین امکانی وجود ندارد.

وی گروه‌های مقاومت، حماس، نیروهای جهاد و دیگر گروه‌ها را در بهترین موقعیت خود از نظر عملیاتی دانست و ادامه داد: این بار آنها به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهند که با تهاجم به این مراکز بحران داخلی خود را به بیرون منتقل کند. از نظر سیاست جهانی نیز رژیم صهیونیستی حمایت دوره ترامپ را از دست داده است.

قنادباشی شکست برنامه‌هایی مانند معامله قرن رژیم صهیونیستی را یکی دیگر از عوامل فروپاشی آن معرفی کرد و افزود: این برنامه که با تبلیغات بسیار زیاد در دستور کار قرار گرفت، اکنون شکست خورده است و همین ناکامی در به سرانجام رساندن معامله قرن، وجهه جهانی آنها را در دنیا کاهش داده است و اجازه نمی‌دهد که آن‌ها با وعده‌های جدید حمایت‌های تازه‌ای را از جانب غربی‌ها دریافت کنند. به همین دلیل می‌توان گفت این رژیم اشغالگر از درون دچار فروپاشی است.

کد خبر 635386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.