نظارت بر کیفیت تدریس معلمان مناطق روستایی اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: نظارت بر کیفیت تدریس معلمان مناطق روستایی اصفهان با طرح «راهبران آموزشی» اجرایی می‌شود.

وجیهه فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نظارت بر کیفیت تدریس معلمان، اظهار کرد: برنامه‌ای تحت عنوان «راهبران آموزشی» در مناطق روستایی اجرا می‌شود، که در هر منطقه یک یا دو راهبر آموزشی با انجام مصاحبه از مدرسان و کارشناسان آموزشی انتخاب می‌شوند و دوره‌های حضوری تحت عنوان «توانمندسازی راهبران» برای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر راهبران آموزشی بر مدارس نظارت دارند و کیفیت تدریس را با بازدیدهای لازم بررسی می‌کنند. علاو بر این، سرگروه‌های درسی، مناطق و نواحی کلاس‌ها را رصد می‌کنند، همچنین گروه‌های درسی استان به تمام مدارس روستایی و شهری نظارت می‌کنند و هیچ کلاسی از نظارت مغفول نمی‌ماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: در تمام مناطق اُفت تحصیلی دیده می‌شود که برای همه مناطق، حتی مناطقی که در زمان کرونا تعطیلی زیادی نداشتند و وضعیت آن‌ها بهتر بوده است، طرح تثبیت و یادگیری اجرا شده، زیرا لازم است به‌طور مرتب و در هر شرایطی برای تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌هایی انجام پذیرد.

وی درباره میزان بازماندگی از تحصیل در استان اصفهان، گفت: لازم است بازماندگان از تحصیل شناسایی شوند. برای مثال، ممکن است دانش‌آموزی از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده باشد و این جابه‌جایی در سامانه ثبت نشده باشد، یا دانش‌آموزی بدون دریافت پرونده و حذف از سامانه، به خارج از کشور مهاجرت کرده باشد، یا حتی دانش‌آموز اتباعی در کلاس حضور داشته باشد، اما برگه‌های هویتی وی هنوز تکمیل نشده باشد؛ همچنین ممکن است دانش‌آموزی فوت کرده باشد. از این رو، تمام این موارد باید در گروه بازماندگان از تحصیل ثبت شود.

فاضل اضافه کرد: سال گذشته تنها سه یا چهار نفر به علت ناتوانی مالی از تحصیل بازمانده بودند، که آن‌ها نیز جذب مدارس شدند. این در حالی است که آمار بازماندگان از تحصیل در سال جاری هنوز مشخص نیست.

وی با اشاره به ثبت‌نام اتباع بدون برگه‌های هویتی، خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش در روند ثبت‌نام این افراد بیشترین همکاری را دارد و آن‌ها باید برای دریافت برگه هویت یا شناسنامه به فرمانداری‌ها مراجعه کنند. زیرا اگر بدون مجوز به‌عنوان مهمان در مدرسه‌ها حضور یابند، در صورت کوچک‌ترین اتفاق، مدیر مدرسه و آموزش‌وپرورش مسئول خواهد بود. زیرا دانش‌آموزی که نامش در هیچ سامانه‌ای ثبت نشده، در مدرسه تحت مدیریت آن‌ها ثبت‌نام کرده است.

کد خبر 635376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.